Житие преподобного Моисея Угрина Печерского, день памяти и молитвы

Преподобный Моисей Угрин, происходивший из Трансильвании, был монахом Киево-Печерского монастыря и православным святым, почитаемым в лике преподобных. В юности он служил у князя Бориса, но после его убийства в 1015 году Моисею удалось скрыться в Киеве. В 1018 году, будучи плененным польским королем Болеславом, он был выкуплен знатной вдовой, которая пыталась совратить его. В монастыре он прославился как человек, обладающий властью над плотскими страстями.

Содержание

Житие преподобного

Моисей Угрин Печерский, живший в XI веке, происходил из венгерской семьи и был братом святых Ефрема Новоторжского и Георгия Угрина. Его семья была знатного происхождения, и в молодости служитель Божий служил при дворе князя Бориса Владимировича, одного из сыновей святого князя Владимира, крестителя Руси.

Спасение и бегство в Киев

В 1015 году, после убийства князя Бориса его старшим братом Святополком, святой оказался в сложной ситуации. Георгий Угрин погиб, но Моисею удалось чудом спастись. Беглец нашел убежище в Киеве у княжны Предиславы, которая, вероятно, была дочерью князя Владимира.

Житие преподобного Моисея Угрина Печерского, день памяти и молитвы

Пленение и испытания в Польше

В 1018 году польский король Болеслав Храбрый захватил Киев. В ходе этих событий Моисей попал в плен и был увезен в Польшу. Там святой столкнулся с серьезными испытаниями: его пленила богатая вдова, которая стремилась сделать монаха своим мужем. Несмотря на настойчивые ухаживания и давление со стороны вдовы, Моисей остался верен своим духовным убеждениям и отказался от брака. В ответ на отказ вдова приказала оскопить мужчину, надеясь таким образом сломить волю. Однако даже после этой жестокой казни Моисей остался непоколебим в своей вере и преданности монашескому обету.

Возвращение в Киев и монашеский путь

После смерти вдовы Моисею удалось вернуться в Киев, где мужчина присоединился к Киево-Печерскому монастырю, основанному преподобным Антонием Печерским. В монастыре Моисей прожил около десяти лет, и за это время проявил себя как человек исключительной духовной силы. Верующий отличался строгим постом, непрерывной молитвой и абсолютной властью над плотскими страстями. По его молитвам был исцелен один из братьев-монахов, страдавший от искушений, что свидетельствовало о духовной мощи Моисея.

Скончание и почитание

Преподобный Угрин скончался в 1043 году. Тело было погребено в Антониевых пещерах, находящихся в катакомбах под Киево-Печерской лаврой. А напротив них покоятся мощи святого Иоанна Многострадального. Подвиги Моисея, стойкость в вере и целомудрие сделали его примером мужества и духовной силы. В Русской православной церкви память совершается 26 июля и 28 сентября по юлианскому календарю. Преподобный Моисей почитается как святой, который показал образец христианского подвижничества и стал источником вдохновения для многих поколений верующих.

Житие преподобного Моисея Угрина Печерского, день памяти и молитвы

Икона прп. Моисея Угрина

Икона преподобного Угрина представляет собой мощный символ веры, страданий и исцеления. Изображение Моисея на иконе напоминает верующим о духовной стойкости и непоколебимости перед лицом испытаний. Как правило, святой изображается как в одиночестве, так и в окружении сцен, связанных с его жизнью и мученическим подвигом. Часто рядом присутствуют фигуры князя-страстотерпца Бориса и брата Георгия, что подчеркивает глубокую духовную связь Моисея с этими мучениками.

Исторические иконы и изображения

Древнейшие изображения преподобного Моисея встречаются в Киево-Печерском патерике 1661 и 1702 годов. Эти рукописные книги содержат изображения, которые играли важную роль в распространении почитания Угрина среди верующих. В Третьяковской галерее хранится икона, созданная в 1667 году известным иконописцем Симоном Ушаковым. На этой иконе Моисей изображен вместе с князем Владимиром и преподобным Аркадием Новоторжским. Ранее данная икона украшала Борисоглебскую обитель, что свидетельствует о ее значимости в церковной культуре.

Также известна гравюра XVII века мастера Акима под названием «Древо Киево-Печерских святых», где образ Моисея помещен в чашечку распустившегося цветка, что символизирует духовное возрождение и святость. Подобные изображения можно найти в Ростовском Кремле и Государственном Историческом музее, что подчеркивает широкое распространение почитания святого Моисея в различных уголках России.

Иконы-«лечебники» и их значение

Особое место занимают иконы преподобного, известные как иконы-«лечебники». Эти иконы почитались среди верующих как покровители исцеления, защиты супружеской жизни и изгнания бесов. Моисей на таких иконах изображается как защитник от телесных и духовных недугов, а образ внушает верующим уверенность в помощи и заступничестве.

Житие преподобного Моисея Угрина Печерского, день памяти и молитвы

Характерные черты изображения

Согласно рекомендациям по изображению, приведенным в издании С.Т. Большакова 1903 года и сводном иконописном подлиннике XVIII века, преподобный Моисей изображается с бородой, напоминающей бороду святого Иоанна Златоуста. Одет в черный клобук, символизирующий монашеский обет, с четками в правой руке и благословляющей левой рукой. Часто образ дополняют символы, подчеркивающие духовную силу и покровительство: белоснежная лилия, символ целомудрия, книга, коробочка для лекарств или посох. Эти атрибуты помогают верующим лучше понять духовное значение святого и его миссию как покровителя и исцелителя.

День памяти святого

Память преподобного почитается в несколько значимых дней в православном календаре. Основной день памяти отмечается 26 июля по юлианскому календарю. Дополнительно служителя Бога вспоминают 8 августа, а также 28 сентября в день Собора преподобных отцов Киево-Печерских, покоящихся в Ближних пещерах.

Еще одна дата, связанная с почитанием, — 11 октября, когда православная церковь празднует Собор преподобных отцов Киево-Печерских, почивающих в Ближних пещерах, также известных как пещеры преподобного Антония.

16 марта и 20 мая также являются днями памяти преподобного Угрина, когда церковь отмечает соответственно Собор всех Киево-Печерских преподобных отцов и Собор преподобных отцов Русского на Афоне Свято-Пантелеимонова монастыря.

Житие преподобного Моисея Угрина Печерского, день памяти и молитвы

О чем молятся святому

Преподобному Моисею молятся об избавлении от блудных искушений, считая его покровителем в борьбе с плотскими страстями. Верующие просят помощи и силы для преодоления этого греха. Святой Угрин известен как исцелитель от блудного пристрастия, и по преданию, мог исцелять прикосновением посоха. Образ Божьего человека почитается как источник духовного укрепления и защиты от блудных духов. Молитвы к преподобному Угрину являются для верующих средством борьбы с греховными соблазнами и надеждой на духовное очищение.

Молитвы

Ниже приведены молитвы и молитвенные песнопения к преподобному Моисею.

Молитва преподобному Моисею Угрину, Печерскому

О, пречу́дный и Богоно́сный о́тче Моисе́е, изря́дный уго́дниче Христо́в и вели́кий чудотво́рче, к тебе́ смире́нно припа́даем и мо́лимся: да́ждь нам бы́ти прича́стником любве́ твоея́ к Бо́гу и бли́жнему, помози́ нам твори́ти во́лю Госпо́дню в простоте́ се́рдца и смире́нии, за́поведи Госпо́дни соверша́ти непогреши́тельно, при́зри благоутро́бно на вся́кую ду́шу ве́рных твои́х чти́телей, ми́лости и по́мощи твоея́ и́щущих. Ей, всеблаги́й уго́дниче Бо́жий, услы́ши нас, моля́щихся тебе́, и не пре́зри нас, тре́бующих твоего́ заступле́ния и досто́йную песнь тебе́ принося́щих, тебе́ ублажа́ем, о́тче Моисе́е, тя воспева́ем, чистоты́ свети́льниче, прославля́юще ми́лостиваго Бо́га, во Святе́й Безнача́льней Тро́ице сла́вимаго Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Тропарь преподобному Моисею Угрину, Печерскому

Друга́го тя Ио́сифа, вели́кий чистоты́ и целому́дрия рачи́телю, всече́стне и равноа́нгельне Моисе́е, свяще́нными пе́сньми восхваля́юще, гре́шнии, мо́лимтися приле́жно: моли́ Христа́ Бо́га, я́ко да исцели́т вся на́ша стра́сти и пода́ст ве́лию ми́лость.

Перевод: Как второго Иосифа, великий любитель чистоты и целомудрия, почитаемый всеми и равный ангелам Моисей, священными молитвенными песнопениями прославляя, грешные, молимся тебе усердно: «Моли Христа Бога, чтобы Он исцелил все наши болезни и подал великую милость».

Житие преподобного Моисея Угрина Печерского, день памяти и молитвы

Ин тропарь преподобному Моисею Угрину, Печерскому

Труды́ и по́двиги со страстьми́ по чистоте́ твое́й ви́дя, свя́те, кто не удиви́тся? Глад бо, темни́цу и ра́ны прие́мля, не порабо́тился еси́ сласте́м ля́ховицы, но, я́ко царь, страстьми́ облада́яй, ны́не и тогда́ возпросла́вился еси́ от Всеви́дящаго челове́ческая сердца́, от Него́же во искуше́ниих всем посо́бствовати благода́ть прие́м, посо́бствуй и нам, твою́ па́мять чту́щим, Моисе́е преподо́бне.

Перевод: Трудам и подвигам борьбы со страстями, увидев чистоту твою, святой, кто не удивится? Ибо ты, принимая голод, заключение и раны, не стал рабом обольщения польки, но, как царь, владея своими страстями, сейчас и тогда прославился Всевидящим человеческие сердца, от Него же получил благодать помогать всем в искушениях, помогай и нам, почитающим твою память, Моисей преподобный.

Кондак преподобному Моисею Угрину, Печерскому

В Вы́шних еди́наго Бо́га ища́ земна́я вся презре́л еси́, о телеси́ свое́м неради́в, на му́ки му́жески себе́ вда́л еси́, глад, жа́жду, у́зы, в темни́це затворя́емь, до́блественно претерпе́л еси́, бие́ния, кро́ве излия́ние и удо́в отре́зание, чи́стаго ра́ди де́вства твоего́, му́жески поне́сл еси́. И ны́не с де́вственными ли́ки предстоя́ Пресвяте́й Тро́ице, от всех искуше́ний моли́ изба́витися вопию́щим ти: ра́дуйся, Моисе́е, о́тче блаже́ннейший.

Перевод: Одного Бога в Небесах взыскуя, ты презрел все земное, о теле своем не заботился, на муки мужественно предал себя, голод, жажду, узы, заключение в темницу доблестно претерпел ты, избиения, пролитие крови и отрезание частей тела, ради чистого девства твоего мужественно перенес ты. И сейчас в собрании девственных предстоя Пресвятой Троице, от всех искушений моли избавиться взывающим к тебе: «Радуйся, Моисей, отче блаженнейший».

Акафист преподобному Моисею Угрину

 Кондак 1

Возбранный чудотворче и Духа Святаго исполненный, преподобный отче Моисее, дивный подвижниче и недугов душевных и телесных целебниче, яко имеяй дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свободи да в радости сердца зовем ти:

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.

Икос 1

Ангелов Творец и Господь сил яви тя, досточудне, Ангела во плоти и верных предстателя. Прибегающе убо к заступлению твоему, сицевая радостная тебе приносим:

Радуйся, ангельския чистоты ревнителю; радуйся, предобрый иноков наставниче.

Радуйся, целомудрия дивное светило; радуйся, усердный исполнителю поста и воздержания.

Радуйся, светлый образе кротости и смирения; радуйся, утешение верным являяй.

Радуйся, обителей земных покровителю небесный; радуйся, ярем благий на ся вземший.

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.

Кондак 2

Видя Господь чистоту сердца твоего, избра тя зрети славу небесную. Егда с двумя братиями твоими во град Киев преселился еси и святым страстотерпцем Борису и Глебу усердно поработал еси, тогда ты, блаженне, в молитвах потщался еси, елико бе мощно юноше святым подражати. Сего ради с веселием возопиял еси Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум богодухновен имея, о преподобне отче Моисее, дивным смотрением Божиим, егда на реце Альте брата твоего Георгия вои Святополка погубиша вкупе со святыми страстотерпцами Борисом и Глебом, ты же един избавився убиения, пришел во град Киев к Предиславе сестре Ярославлей и был тамо моляся ко Господу прилежно, темже похваляюще Бога, спасшаго тя, глаголем ти сице:

Радуйся, начало премудрости страх Божий правилом жизни себе предизбравый; радуйся, яко Ангела хранителя николиже опечалил еси.

Радуйся, лучу Божественного света; радуйся, благоуханный крине девства и нетления.

Радуйся, яко благочестием твоим угодил еси Христу Богу; радуйся, к Богородице молитвенниче наш неусыпный.

Радуйся, немощей наших изрядный целебниче.

Радуйся, избранный сосуде Духа Святаго.

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.

Кондак 3

Силою Вышняго, дарованною тебе, и долготерпением твоим был еси вельми преукрашен, егда же ведоша тя по руку и ногу железы тяжкими окована и твердо стрежаху, любовию к Богу выну пламенея, вопиял еси: Аллилуиа.

Икос 3

Имея благоприятную по благочестии ревность, был еси искушаем от некия жены младыя, имущей богатство многое, ея же муж с Болеславом идый не возвратися; та убо приемши во ум видения, доброту уязвися вожделением плотским к преподобному, он же вся терпя моляшеся. Сему убо благоговейно удивляющеся, с радостию вопием тебе:

Радуйся, от млада возраста вдавый себя на служение Господу; радуйся. Того Единого паче всего возлюбивый.

Радуйся, плоть духу покоривый; радуйся, вся по Бозе терпети изволивый.

Радуйся, козни вдовы бодро отразивый; радуйся, тесным путем евангельским шествовавший.

Радуйся, Киево-Печерския Лавры священное украшение; радуйся, яко тобою Господь прославляется.

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворце и чистоты поборниче.

Кондак 4

Бурею одержима помышлений, восшуме нечестивая вдова на храм души твоея, преподобне, уведев же тя верного быти раба Христова, зело смятеся, темже и мы, зря житейское море воздвигаемое бурею страстей и напастей, притекаем к тихому пристанищу молитв твоих, вопия Христу Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше и видевше святое житие твое, удивляхуся силе благодати, из уст твоих исходящей, и прославляху Бога, сего ради и мы радостно ублажаем тя:

Радуйся, дивный избранниче Божий; радуйся, суетную славу мира сего во уметы вменивый; радуйся, за Сладчайшаго Иисуса душу твою положивый; радуйся, у престола Божия предстояй с горними силами; радуйся, на высоту безстрастия возшедый; радуйся, преподобне отче, в терпении неодоленный.

Радуйся, Света Невечерняго причастниче.

Радуйся, велию благодать от Господа стяжавый.

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.

Кондак 5

Боготечною звездою яви тя миру житие твое, преподобне отче Моисее, яко всего паче возлюбил еси чистоту душевную и телесную и ради мук временных уповая избавлен быти вечных мук, воспевал еси благодарне Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видя враг рода человеческаго чистое и святое житие твое, паче распаляет вдову, яже облече тя во ризы многоценныя и сладкими брашны питаше, безстудно влачаше на дело непреподобное, ты же, отче святый, прилежаше паче посту и молитве. Сего ради воспеваем ти сице:

Радуйся, добрый воине Христов; радуйся, Святыя Церкве похвало и радование.

Радуйся, дарами благодатными преисполненный; радуйся, не словом точию, но множае паче делом нас поучаяй.

Радуйся, различными напастьми и искушеньми отягченных скоро пособствующий; радуйся, избранниче Христов, чудесы свидетельствованный.

Радуйся, в подвигах земное течение совершивый; радуйся, сподобившийся зрети славу Божию.

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.

Кондак 6

Проповедуется во всем мире доблесть подвига твоего, блаженне, ибо ни во что же вменял еси житие мира сего. Гладом умысли злая жена уморити тя, вверженного в темницу. Друзии же увещаваху тя, глаголюще: кто не посмеется твоему безумию; уне ти есть покоритися жене сей. Ты же, блаженне, рече: вышняго ради Царства вся сия преобидех, поя Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиял еси в бренной плоти светом небесным, глаголя слова Евангельския: не оженивыйся печется о Господних, како угодити Господеви. Тем же вопием ти:

Радуйся, отче, светом добродетелей твоих мир озаривый; радуйся, огнь любве Христовы в себе носивый.

Радуйся, в бедах скорый помощниче; радуйся, ангельское житие являяй.

Радуйся, не приложивый сердца к земному наслаждению; радуйся, молитвенниче о чтущих святую память твою.

Радуйся, покоя вечного достигнувый.

Радуйся, неизреченных благ наследниче.

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.

Кондак 7

Хотяй непрестанно житием и верою Господу благоугождати, был еси от черноризца святыя Афонския горы облечен во святый, ангельский, иноческий образ, тем же сиянием подвигов твоих просвещенни усердно величаем тя прославльшему тя Христу Богу вопием: Аллилуиа.

Икос 7

Новое показа зло оная лукавая жена егда в безумии своем оскопити тя повелела, ты же яко мертв лежал еси от течения крове, едва мало в себе дыхания имея. Благоговейне убо вспоминая долготерпение твое, блажим тя похвалами сими:

Радуйся, яко огнь любве к Богу в сердце твоем непрестанно сохранивый; радуйся, бодрости и трезвения предобрый учителю.

Радуйся, верных ко спасению наставляющий,

Радуйся, твердее адаманта в терпении явивыйся, ибо кровию твоею, яко багряницею Церковь украсися.

Радуйся, к преподобному Антонию работати Господеви пришедый.

Радуйся, чудесы твоими обитель Печерскую прославивый.

Радуйся, покоривый волю свою воле Отца Небесного.

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.

Кондак 8

Странное чудо является притекающим к тебе, блаженне Моисее, ибо дарова тебе Господь побеждати страсти. Таже подражая первому Моисею, творящему жезлом чудеса, жезлом страсть братнюю исцелил еси. Мы же, благодаря о сем Бога, даровавшему тебе таковую крепость, с любовию взываем: Аллилуиа.

Икос 8

Весь благодатных дарований исполненный, десятолетным безмолвием пещерным равноангельским просиял еси светом небесным и сподобился еси боговидец быти, обретеся бо достоин блаженства чистых сердцем, преподобне отче Моисее. Сего ради по долгу зовем ти:

Радуйся, яко тобою Господь от страстей исцеление дарует; радуйся, блаженне, заповедь чистым сердцем быти верно исполнивый.

Радуйся, яко свет Божественный зрети сподобился еси; радуйся, о душах наших непрестанный молитвенниче.

Радуйся, древних, святых, богоносных отец нравы себе усвоивый; радуйся, высокая преподобных похвало.

Радуйся, во смирении зело преуспевый; радуйся, яко успение твое прославляет Святая Церковь.

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.

Кондак 9

Все естество ангельское удивися высоте чистоты твоея, Церковь же паки прославляет тя, яко великий таинник Божия благодати был еси и зрети лицем к лицу Господа удостоился еси, да и мы с тобою выну вопием: Аллилуиа.

Икос 9

Витии многовещаннии не возмогут изрещи чистоту твою, блаженне, мы же любовию побеждаеми дерзаем воспети тебе похвалы таковая:

Радуйся, немощных укрепление; радуйся, скорбных и печальных утешение; радуйся, добрых насадителю; радуйся, за девственную чистоту от Господа венчанный.

Радуйся, Божия славы теплый рачителю, радуйся, талант врученный ти умноживый.

Радуйся, Христа Бога всем сердцем возлюбивый; радуйся, светильниче, просвещающий сердца память твою чтущих.

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.

Кондак 10

Спасти хотя твою душу, нерадил еси о твоей плоти и в Лавре Печерстей святаго Антония конец странствия земнаго совершил еси, почив о Господе кончиною праведною и святою, яко победитель не с человеки, но со Ангелы воспевал еси Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стеною терпения оградився, Царя Небеснаго Христа верный служитель был еси, житие твое тесною стезею прошел еси. Мы же чтуще любовию память твоего преставления и мощей твоих честных обретения, ублажаем тя, вопиюще таковая:

Радуйся, преславный наш заступниче; радуйся, предваряющий прошения призывающих тя во искушениях; радуйся, многими скорбьми в радость Господа вшедый; радуйся, слез излияньми душу твою омывый; радуйся, слово апостольское: любы долготерпит, исполнивый.

Радуйся, блаженство райское со святыми унаследовавый; радуйся, богоугодным житием веру утвердивый.

Радуйся, ближним и дальним помощь свою подаваяй; радуйся, мира горняго блаженный обитателю.

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.

Кондак 11

Пением акафиста чествуем тя и величаем, преподобне отче Моисее, ревностно совершающе святую память твою. Ты же, милостиво приимше малое моление наше, нам поборником, предстателем и молитвенником ко Господу. Мы же, поминая житие твое богоугодное и подвиги твоя многотрудныя, воспеваем прославльшему тя Творцу: Аллилуиа.

Икос 11

Светоподательному светильнику подобны честныя и цельбоносныя мощи твоя, досточудне отче Моисее, свет бо невечерний возсиявает от них чрез чудесы обильныя, тем же от любве сердечныя восклицаем тебе радостно:

Радуйся, смертию временной прешедый в живот вечный; радуйся, Иоанна Многострадального чудесно уврачевавый.

Радуйся, крине возращенный на земли для райских селений; радуйся, делателю добрый винограда небеснаго.

Радуйся, маслино многоплодная сада Иисусова; радуйся, преподобных Печерских отцев величание.

Радуйся, тихое пристанище обуреваемых страстьми; радуйся, во всем мире Богом прославленный.

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.

Кондак 12

Благодать дана ти от Бога соблюдати от нечистыя страсти всякаго человека, с верою и любовию к заступлению твоему прибегающего. Мы же Господу, даровавшему нам тебе, скорого, милостиваго врачевателя, благодарственне воспеваем: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще равноангельское житие твое, ублажаем тя, отче Моисее, яко молитвенника о нас пред Господем, заступника и наставника ко спасению, и со умилением возглашаем ти таковая:

Радуйся, о мире молитвенниче преизрядне; радуйся, не точию иноком, но и миряном путь к небу озаряющий.

Радуйся, всех сердца любовию твоею к себе привлекающий; радуйся множеством чудес от Бога прославленный.

Радуйся, странниче, отечествия небеснаго достигнувый; радуйся, терпением скорбей древнему Иову подражавый.

Радуйся, во искушениях присный помощниче; радуйся, миро целебное Божия благодати.

Радуйся, о тебе бо радуются Ангели и Бога славят человецы.

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.

Кондак 13

О, предивный угодниче и святый чудотворче, преподобне отче Моисее, малое сие песнословие, с любовию в похвалу тебе приносимое, от нас милостивно приемши, умоли всех Творца и Господа даровати нам душевное спасение и телесное здравие, верно воспевающих Богу: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Поделиться
Отправить
Класснуть
Вотсапнуть
Запинить
Помогла статья? Оцените её
(Пока оценок нет)
Загрузка...
 рассчитывает на Вашу помощь!
Добавить комментарий