Житие Иоанна Шанхайского и Сан-Францисского и в чем помогает икона, молитвы
Имя святителя Иоанна Шанхайского и Сан-Францисского знакомо верующим, проживающим в эмиграции. Чудесное покровительство святого ощутили многие люди, строившие новую жизнь в чужой стране, и даже «русский в городе ангелов», актер и режиссер Родион Нахапетов. Святитель сам покинул родину и прожил жизнь на чужбине. За миссионерские заслуги и чудеса исцеления был прославлен Русской Православной Церковью всего через двадцать восемь лет после кончины.
Содержание
- 1 Биографическая справка
- 2 Иконография
- 3 Почитание
- 4 Храмы
- 5 О чем просят святого
- 6 Тексты
- 6.1 Тропарь
- 6.2 Кондак
- 6.3 Молитва
- 6.4 Акафист
- 6.5 Кондак 1
- 6.6 Икос 1
- 6.7 Кондак 2
- 6.8 Икос 2
- 6.9 Кондак 3
- 6.10 Икос 3
- 6.11 Кондак 4
- 6.12 Икос 4
- 6.13 Кондак 5
- 6.14 Икос 5
- 6.15 Кондак 6
- 6.16 Икос 6
- 6.17 Кондак 7
- 6.18 Икос 7
- 6.19 Кондак 8
- 6.20 Икос 8
- 6.21 Кондак 9
- 6.22 Икос 9
- 6.23 Кондак 10
- 6.24 Икос 10
- 6.25 Кондак 11
- 6.26 Икос 11
- 6.27 Кондак 12
- 6.28 Икос 12
- 6.29 Кондак 13
Биографическая справка
Святитель Иоанн Шанхайский родился 4-го июня 1896-го года на территории современной Украины, в Донецкой области. В конце 19-го века его родное поместье Адамовка относилось к Харьковской губернии и принадлежало гетманскому дворянскому роду Максимовичей-Васильковских.
Происхождение
Борис Максимович, отец святителя, был предводителем харьковского дворянства. Двоюродный дед Константин — адъютант Его Величества, участник Русско-турецкой войны, наказной атаман Уральского и Донского казачества. Известный в православии представитель семейства — святой митрополит Иоанн Тобольский.
Житие святителя
Родители, Борис Иванович и Глафира Михайловна, назвали новорожденного сына в честь архистратига Михаила, главного небесного военачальника.
Детство
Мальчик рос болезненным и слабым. Но недостаток физической силы восполнялся добротой и кротким характером. Маленький Миша легко заводил друзей, но из-за слабого здоровья редко участвовал в играх с детворой. Большую часть времени мальчик проводил за чтением. Его любимыми «сказками» были жития святых. Будущий святитель строил в детстве игрушечные монастыри и одевал в ризы солдатиков.
Мать Михаила была покровительницей Святогорского монастыря и вносила щедрые пожертвования. Набожность родителей и поездки в обитель, рядом с которой находилось родовое поместье Максимовичей, воспитали в мальчике уважение к традициям христианства.
В старшем школьном возрасте он собирал иконы и религиозные книги, увлекался историей православия. Уже тогда в нем раскрывался талант проповедника. Няня-француженка под влиянием воспитанника приняла православие.
Юношество
На становление юного Михаила оказали влияние родственники-военные и обучение в Петровском Полтавском кадетском корпусе, куда его определили родители в 11 лет. Ему прекрасно давались прикладные и гуманитарные науки, но подводила физическая подготовка.
Будущий епископ отличался от одноклассников удивительной для отрока религиозностью, из-за которой однажды чуть не понес наказание за нарушение дисциплины. Во время праздничного марша кадеты проходили мимо собора, и Михаил перекрестился. Но покровитель учебного заведения – Великий князь Константин Николаевич – помиловал юного христианина.
В 18 лет выпускник кадетского корпуса Михаил Максимович душою тянулся в Киевскую Духовную академию. Но юноша прислушался к желанию родителей, которых уважал и почитал за пример в жизни. Михаил поступил в Харьковский университет на юридический факультет.
Во время учебы он продолжал самостоятельно изучать жития святых и глубоко вникать в духовные истины.
Зрелость
События жизни Михаила Максимовича после окончания вуза и этапы становления как святителя Иоанна Шанхайского:
- служил в харьковском суде;
- после Февральской революции уехал с семьей в Крым, а затем – в Константинополь;
- осел в Сербии, изучал богословие в Белградском университете, работал разносчиком газет и жил бедно;
- назначен митрополитом Антонием Храповицким, чтецом Троицкой церкви;
- в 1925-м году с отличием окончил университет и уехал по распределению в город Велика-Кикинда преподавать в гимназии;
- в 1926-м году принял монашеский постриг с именем Иоанн в честь известного предка святителя Тобольского, в течение года был возведен поочередно в сан диакона и иерея;
- в 1929-м году возведен в сан иеромонаха;
- преподавал богословие и историю в духовной семинарии города Битоля, летом жил в Мильковом монастыре и писал богословские сочинения;
- в 1934-м году, по распоряжению Архиерейского Синода, отбыл в Шанхай, чтобы возглавить Китайскую и Пекинскую епархию;
- в Китае восстанавливал православные храмы, улаживал разногласия между приходами, занимался обустройством приютов, школ, госпиталей, посещал тюрьмы, психиатрические лечебницы, подбирал сирот на улицах. Уже тогда епископ прославился как чудотворец. После его молитв исцелялись люди;
- в 1946-м году возглавил новообразованную Шанхайскую епархию;
- в 1949-м году прибыл в лагерь для китайских беженцев на филиппинском острове Тубабао, три месяца занимался благоустройством паствы, а затем отправился в столицу США ходатайствовать о виде на жительство для своих подопечных;
- основал в Вашингтоне русский приход, теперь известный как Иоанно-Предтеченский собор;
- с 1951-го по 1962-й год служил в Западной Европе: обустраивал русские приходы, налаживал издание религиозной литературы, помогал обучать священнослужителей.
В 1962-м году святитель Иоанн вернулся в Штаты и возглавил скандально известную епархию в Сан-Франциско. Скоро у него появились противники, которые писали жалобы в Синод с требованием об отстранении.
Епископа несправедливо обвинили в хищении средств на строительство храма. Против него плелись интриги. Но святитель Иоанн непоколебимо отстаивал благочестие в рядах священников и верующих.
Известен случай, когда епископ запретил прихожанам посещать развлекательные мероприятия накануне воскресных и праздничных богослужений. Поводом послужил американский праздник Хэллоуин, выпавший на вечер субботы. Священные правила предписывают проводить вечера перед Божественной литургией в молитве. Проводившие молитвенное время в развлечениях, по указу епископа, не могли участвовать в службе.
Кончина
Святителя Иоанна Шанхайского не стало 2-го июля 1966-го года в Сиэтле. Епископ привозил в город чудотворную икону Божьей Матери. Он провел Божественную литургию, помолился у алтаря перед иконой. Потом помощники провели святителя в дом, в котором он собирался остановиться. Как только Иоанн сел в кресло, его душа отлетела.
По закону Соединенных Штатов, епископа Шанхайского полагалось предать земле. Но, по случаю кончины уважаемого святителя, законодательство изменили. В ходе четырехдневного бдения священнослужители поняли, что Иоанн отмечен даром святости. Даже через шесть дней кожные покровы епископа остались чистыми и мягкими, без признаков разложения.
Тело Иоанна Шанхайского осталось нетленным и ныне хранится в Радость-Скорбящем Соборе города Сан-Франциско.
Иконография
Святителя Иоанна Шанхайского изображают в архиерейском одеянии. Правой рукой епископ благословляет, а левой поддерживает храм. На его груди висит медальон с изображением Девы Марии. Есть поясные иконы святителя и в полный рост. На некоторых изображениях Иоанн Шанхайский держит пастырский жезл или книгу. Полноростовая икона находится в храме святителя в Тверской области. Епископ изображен в красном одеянии. Образ Иоанна Шанхайского помещен между иконой Спасителя и Серафима Саровского.
Почитание
В Европе епископа Иоанна Шанхайского считали святым при жизни. Он одевался просто и неприметно, ходил в старых сандалиях или без обуви. Жители Парижа называли святителя Иоанн Босой, а священники в проповедях указывали на него как на живое доказательство Божьего чуда. Русская Православная Церковь за границей причислила епископа Иоанна Шанхайского к лику святителей 2-го июля 1994-го года. С июня 2008-го года его прославляют общецерковно.
В 2015-м году епископ Шанхайский объявлен покровителем русских кадетов из зарубежных кадетских корпусов. Поминальный день святого Иоанна — 19 июня (2 июля). Также верующие отмечают дату обретения мощей — 29 сентября (12 октября). В соборе Всех Скорбящих Радость каждый день после литургии открывают раку с мощами епископа Шанхайского. По субботам над нетленными останками проводят молебен о здравии.
Храмы
Расположение российских церквей, освященных в честь Иоанна Шанхайского:
- в поселке Литвинки (Тверская область);
- в Новосибирске;
- в селе Виноградовка (Хабаровский край);
- в поселке Темп (Саратовская область).
В московском районе Бутово обустроен придел Иоанна Шанхайского при Храме новомучеников и исповедников Церкви Русской. На месте дома Максимовичей в селе Адамовка поставлены скит и монастырь в честь святого.
Зарубежные города, в которых есть храмы святителя Иоанна Шанхайского:
- Джексонвиль, Флорида, США;
- Бостон, США;
- Колчестер, Великобритания;
- Давао дель Сур, Филиппинские острова;
- Калгари, Канада;
- Минск, Беларусь.
В Украине монастырь святого Иоанна Шанхайского находится в Полтавской области, рядом с селом Калинов мост.
О чем просят святого
Епископ Иоанн Шанхайский — утешитель скорбящих. Он помогает в житейских и духовных нуждах:
- в воспитании детей;
- исцелении тяжелых болезней;
- в поиске работы;
- защите кадетов.
К святителю Иоанну Шанхайскому обращаются эмигранты, оказавшиеся в трудной ситуации за границей. После молитвы к епископу люди быстро находили работу. Образ святителя Иоанна помог Родиону Нахапетову после полосы неудач заключить договор с продюсерской компанией «Двадцатый Век Фокс».
При жизни святитель трогательно заботился о больных детях. Необъяснимым образом он находил дома, в которых находились недугующие, и приходил их исцелить. Поэтому с молитвой к Иоанну Шанхайскому обращаются матери неизлечимо больных детей.
Тексты
После канонизации Иоанну Шанхайскому составили восхваления. Автор акафиста — Серафим Платинский (Роуз), иеромонах Русской Православной Церкви в Америке.
Тропарь
Попече́ние твое́ о па́стве в стра́нствии ея́, се проо́браз и моли́тв твои́х, за мир весь при́сно возноси́мых. Та́ко ве́руем, позна́вше любо́вь твою́, святи́телю и чудотво́рче Иоа́нне Весь от Бо́га освяще́н священноде́йствием пречи́стых Та́ин, и́миже сам при́сно укрепля́ем, поспеша́л еси́ ко стра́ждущим, цели́телю отра́днейший. Поспеши́ и ны́не в по́мощь нам всем се́рдцем чту́щим тя.
Кондак
Се́рдце твое́ объе́млет всех любо́вию моля́щих ти ся, Иоа́нне святи́телю, и помина́ющих по́двиг жития́ твоего́. Безболе́зненно же ле́гкое преставле́ние твое́ бысть, Одиги́трии Пречи́стыя ве́рный служи́телю.
Молитва
О, святи́телю о́тче наш Иоа́нне, па́стырю до́брый и тайнови́дец душ челове́ческих. Ны́не у Престо́ла Бо́жия за нас мо́лишися, я́ко же и сам посме́ртне изре́к: “Хотя́ я и у́мер — но я жив”. Умоли́ Всеще́драго Бо́га проще́ние нам во гресе́х дарова́ти, да сме́ло воспря́нем ду́хом и уны́ние сего́ ми́ра отряхне́м и Бо́гу возопии́м о дарова́нии нам смире́ния и Богодухнове́ния, Богосозна́ния и ду́ха благоче́стия на вся́ких путя́х жи́зни на́шея. Я́ко ми́лостивый сиропита́тель и о́пытный путеводи́тель на земле́ бы́вший, ны́не бу́ди нам вожде́м Моисе́евым и в сму́тах церко́вных всеобъе́млющее Христо́во вразумле́ние. Услы́ши стена́ние смуще́нных ю́ношей на́шего лихоле́тия, обурева́емых беснова́нием вселука́вым и отряхни́ лень уны́ния изнемога́ющих па́стырей от на́тисков ду́ха ми́ра сего́ и томя́щихся в оцепе́нении пра́здном. Да сле́зно вопие́м ти, о те́плый моли́твенниче, посети́ нас си́рых, во тьме страсте́й утопа́ющих, жду́щих твоего́ оте́ческаго наставле́ния, да озари́мся све́том невече́рним, иде́же ты пребыва́еши и мо́лишися за чад твои́х, по лицу́ вселе́нныя рассе́янных, но любо́вию сла́бою к све́ту все же тяну́щихся, иде́же свет Христо́с Госпо́дь наш пребыва́ет, Ему́ же честь и держа́ва ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Акафист
Кондак 1
Избра́нный чудотво́рче и изря́дный уго́дниче Христо́в, всему́ ми́ру источа́яй оби́льныя струи́ духо́внаго наставле́ния и ди́вных чуде́с мно́жество,/ восхваля́ем тя́ с любо́вию и зове́м ти́:// Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.
Икос 1
А́нгела о́бразом яви́ тебе́ в после́дняя времена́ всея́ тва́ри Созда́тель, да с ми́лостию Бо́жиею пече́шися о лю́дех земны́х. Взира́юще же на доброде́тели твоя́, преблаже́нне Иоа́нне, вопие́м ти́ си́це:
Ра́дуйся, с ра́нняго де́тства благоче́стием украше́нный; ра́дуйся, со стра́хом и тре́петом во́лю Бо́жию испо́лнивый.
Ра́дуйся, яви́вый благода́ть Бо́жию в та́йных благодея́ниих; ра́дуйся, бы́строе дале́че су́щих стра́ждущих услы́шание.
Ра́дуйся, любвеоби́льное поспеше́ние бли́жним свои́м во спасе́ние; ра́дуйся, ра́дование все́м с ве́рою к тебе́ припа́дающим.
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.
Кондак 2
Ви́дяще оби́льное доброде́телей твои́х излия́ние, святи́телю сла́вный Иоа́нне, просвеща́емся ду́хом, я́ко бо живоно́сный исто́чник чуде́с Бо́жиих, напоя́еши на́с, ве́рно вопию́щих к Бо́гу: Аллилу́ия.
Икос 2
Ра́зум име́яй преиспо́лненный любве́, ку́пно и богосло́вия, богому́дре Иоа́нне, и богопозна́нием умудре́нный, и к стра́ждущим лю́дем любо́вию украше́нный, познава́ти и́стиннаго Бо́га на́с научи́, да и мы́ во умиле́нии вопие́м ти́:
Ра́дуйся, непоколеби́мая тверды́не и́стины Правосла́вия; ра́дуйся, драгоце́нный сосу́де Ду́ха Свята́го.
Ра́дуйся, честны́й обличи́телю неве́рия и лжеуче́ния; ра́дуйся, ре́вностный исполни́телю за́поведей Бо́жиих.
Ра́дуйся, подви́жниче, не дая́й на ло́жи себе́ отдохнове́ния; ра́дуйся, возлю́бленный па́стырю ста́да Христо́ва.
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.
Кондак 3
Си́лою благода́ти Бо́жия благи́й сиропита́тель и наста́вник ю́ношам яви́лся еси́, воспиту́я в стра́се Бо́жием и приуготовля́я и́х к служе́нию Бо́гови. Сего́ ра́ди ча́да твоя́ взира́ют на тя́ и, благодаря́ще, вопию́т Бо́гу: Аллилу́ия.
Икос 3
Име́яше вои́стину, о́тче Иоа́нне, с небесе́ тебе́ пе́снь воспева́ема бы́ти, а не от земли́: ка́ко бо кто́ от челове́к возмо́гл бы твои́х де́л вели́чие пропове́дати? Мы́ же, принося́ще Бо́гу, я́же и́мамы, вопие́м ти́ си́це:
Ра́дуйся, непреста́нною моли́твою покрыва́яй ча́да твоя́; ра́дуйся, охрани́телю ста́да твоего́ кре́стным зна́мением.
Ра́дуйся, любве́ вели́кия вмести́лище, не взира́яй на язы́ков разли́чие; ра́дуйся, свети́льниче всесве́тлый и вселюби́мый.
Ра́дуйся, о́бразе моли́твы непреста́нныя и милосе́рдия; ра́дуйся, утеше́ний духо́вных пода́телю тре́бующим.
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.
Кондак 4
Бу́рею напа́стей одолева́еми: ка́ко досто́йно возмо́жем восхвали́ти чудеса́ твоя́, блаже́нне Иоа́нне? Я́ко проше́л еси́ до коне́ц вселе́нныя, спасе́ния ра́ди па́ствы твоея́ и благовествова́ния Ева́нгелия су́щим во тьме́. Благодаря́ще же Бо́га за апо́стольския труды́ твоя́, воспева́ем Ему́: Аллилу́ия.
Икос 4
Слы́шаша бли́жнии и да́льнии вели́чие чуде́с твои́х, Бо́жиею ми́лостию да́же до на́шего вре́мене явля́емых, те́мже, в тебе́ Бо́гу прославля́ющемуся дивя́щеся, в стра́се вопия́ху:
Ра́дуйся, просвети́телю су́щих во тьме́ неве́рия; ра́дуйся, приведы́й люде́й твои́х с восто́ка да́льняго до за́пада.
Ра́дуйся, исто́чниче чуде́с, излива́емых Бо́гом; ра́дуйся, с любо́вию вразумля́яй заблу́ждших.
Ра́дуйся, ско́рый уте́шителю ка́ющихся о гресе́х свои́х; ра́дуйся, путевождю́ гряду́щих путе́м пра́вым.
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.
Кондак 5
Богодарова́нный све́т яви́лся еси́, бу́ри все́х лю́тых разгоня́яй, су́щих на о́строве от ви́хрей смертоно́сных моли́твами твои́ми охраня́яй, святи́телю Иоа́нне, и кре́стным зна́мением огражда́яй. Научи́ и на́с, призыва́ющих тя́ в по́мощь, чудотво́рче святы́й, к Бо́гу со дерзнове́нием взыва́ти: Аллилу́ия.
Икос 5
Ви́дим мно́гую по́мощь твою́ в напа́стех и обстоя́ниях, преблаже́нне о́тче Иоа́нне, дерзнове́нный бо хода́тай пред Престо́лом Бо́жиим и ско́рый в беда́х помо́щник еси́. Того́ ра́ди и мы́ на твое́ предста́тельство пред Бо́гом упова́ем и вопие́м ти́:
Ра́дуйся, стихи́й опа́сных прогони́телю; ра́дуйся, моли́твою твое́ю от ну́жд избавля́яй.
Ра́дуйся, а́лчущим хле́ба при́сный пода́телю; ра́дуйся, приуготовля́яй прося́щим изоби́лие.
Ра́дуйся, уте́шителю в ско́рбех су́щих; ра́дуйся, мно́гих па́дших от поги́бели исхи́тивый.
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.
Кондак 6
Пропове́дуя спасе́ние, я́ко но́вый Моисе́й гугни́вый, яви́лся еси́, изводя́ лю́ди твоя́ из пле́на безбо́жных, преблаже́нне Иоа́нне. Изба́ви и на́с от рабо́ты грехо́вныя и враго́в неви́димых, да, ра́дующеся, вопие́м к Бо́гу: Аллилу́ия.
Икос 6
Возсия́в пра́ведностию твое́ю, соверши́л еси́ неисполни́мое, о до́брый па́стырю: преклони́л бо еси́ вла́сти мирски́я сострада́ти о лю́дех твои́х. Того́ ра́ди с ни́ми ку́пно и мы́ благода́рственно вопие́м ти́:
Ра́дуйся, па́стырю до́брый, па́стве твое́й, пресе́льником, ти́хое приста́нище угото́вавый; ра́дуйся, о де́тех и боля́щих наипа́че попече́ние име́вый.
Ра́дуйся, усе́рдно тя́ призыва́ющим ве́рно помога́яй; ра́дуйся, я́ко в немощне́м телеси́ твое́м си́ла Бо́жия незави́стно соверша́шеся.
Ра́дуйся, отрази́телю нападе́ния нечести́вых; ра́дуйся, помрачи́телю лжи́ и прояви́телю и́стины.
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.
Кондак 7
Хотя́ досто́йно просла́вити дре́вних святы́х за́пада, отпа́дшаго от и́стины, возстанови́л еси́ почита́ние и́х в Це́ркви Правосла́вной, о люби́телю святы́х восто́ка и за́пада. Дне́сь с ни́ми на небеси́ моли́ о на́с, пою́щих на земли́: Аллилу́ия.
Икос 7
Но́ваго ви́дим тя́ избра́нника Бо́жия, и́же вку́пе со святи́тели дре́вния Га́ллии яви́лся еси́ в после́дняя времена́, я́ко еди́н от си́х, вдохновля́я па́ству твою́ соблюда́ти правосла́вную ве́ру, я́коже си́и на за́паде испове́даху. Сохрани́ и на́с в ве́ре се́й пребыва́ти, вопию́щих ти́:
Ра́дуйся, но́вый Марти́не в воздержа́нии, по́двизех и чудесе́х твои́х; ра́дуйся, но́вый Ге́рмане во испове́дании твое́м правосла́вныя ве́ры.
Ра́дуйся, но́вый Ила́рие в боже́ственном богосло́вии; ра́дуйся, но́вый Григо́рие в почита́нии и прославле́нии уго́дников Бо́жиих.
Ра́дуйся, но́вый Фа́всте и́ноческим усе́рдием; ра́дуйся, но́вый Кеса́рие в тве́рдой любви́ ко пра́вилом Це́ркве Бо́жии.
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.
Кондак 8
Стра́нное виде́ние предста́ ти: в земли́ но́вей встре́тил еси́ па́ству твою́ бы́вшую, смуща́ему скорбьми́ мно́гими, но я́ко ди́вный па́стырь наста́вил еси́ ю́ поуче́нием, терпе́нием и пра́ведностию твое́ю, и це́рковь Бо́жия Ма́тере, я́же все́х скорбя́щих Ра́дость е́сть, воздви́гл еси́: мы́ же, удивля́ющеся терпе́нию и смире́нию твоему́, благода́рно вопие́м к Бо́гу: Аллилу́ия.
Икос 8
Всего́ себе́ преда́в Христу́, бы́л еси́ де́латель виногра́да Его́, богоно́сне о́тче, не ве́дал бо еси́ поко́я до конца́ многострада́льнаго живота́ твоего́. Помози́ и на́м, недосто́йным, в де́ланиих на́ших и в на́шем прилежа́нии в ве́рности Христу́, да, сла́вяще, вопие́м ти́:
Ра́дуйся, претерпе́вый до конца́ и дости́гший спасе́ния; ра́дуйся, пред ико́ною Богома́тере умре́ти сподо́бивыйся.
Ра́дуйся, посреде́ гоне́ния непра́веднаго му́жественный пра́вды храни́телю; ра́дуйся, соверши́вый служе́ние свое́ до конца́ и кончи́ну прие́мый седя́, я́ко иера́рх.
Ра́дуйся, по сме́рти уте́шивый па́ству чуде́сным свои́м возвраще́нием; ра́дуйся, мно́гих чуде́с пода́телю к ра́це твое́й с ве́рою и любо́вию притека́ющим.
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.
Кондак 9
Все́ естество́ а́нгельское восхожде́нием твоея́ души́ в небе́сныя оби́тели возра́довася, мы́ же, удивля́ющеся твои́м чудесе́м на земли́, де́йством Свята́го Ду́ха явля́емым, воспева́ем Бо́гу: Аллилу́ия.
Икос 9
Вити́и многовеща́ннии не возмо́гут изобрази́ти по достоя́нию свя́тости жития́ твоего́, о пра́ведне о́тче Иоа́нне, поне́же до́м благода́ти неизрече́ннаго Бо́га бы́л еси́, мы́ же не мо́жем умолча́ти, чудеси́, явле́ну на́шему малове́рному ве́ку, дивя́щеся, и прославля́ем тя́ си́це:
Ра́дуйся, боже́ственных наставле́ний пала́то; ра́дуйся, смире́нным де́ланием а́нгелы сослужи́тели себе́ сотвори́вый.
Ра́дуйся, обреты́й ве́чное и нерукотво́рное жили́ще на небесе́х; ра́дуйся, враче́бнице, в не́йже вся́к неду́г от Бо́га врачу́ется.
Ра́дуйся, моли́твеннаго по́двига храни́лище; ра́дуйся, освяще́нный хра́ме Ду́ха Свята́го.
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.
Кондак 10
Спасти́ хотя́ ми́р, и́же все́х Спаси́тель, но́ваго свята́го посла́ на́м и чрез него́ из те́мных глуби́н грехо́вных воззва́ ны. Слы́шаще же его́, на́с призыва́юща, мы́, недосто́йнии, взыва́ем к Бо́гу: Аллилу́ия.
Икос 10
Стена́ еси́ все́м прибега́ющим к твоему́ небе́сному заступле́нию, о́тче Иоа́нне, те́мже и на́с от де́монских нападе́ний огражда́й, в беда́х и ну́ждах, стужа́ющих на́м на земли́, помога́й, да с ве́рою тебе́ взыва́ем:
Ра́дуйся, осле́пших прозре́ние; ра́дуйся, си́лою моли́твы жи́знь на сме́ртном одре́ су́щим подава́яй.
Ра́дуйся, богооткрове́нное вразумле́ние в смяте́нии и сомне́ниих су́щим; ра́дуйся, спаси́тельная вла́го, ороша́ющая в зно́йной печа́ли погиба́ющих.
Ра́дуйся, си́рым и оста́вленным оте́ческое заступле́ние; ра́дуйся, святы́й учи́телю и́щущих и́стины.
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.
Кондак 11
Пе́ние непреста́нное ко Пресвяте́й Тро́ице, преблаже́нне о́тче Иоа́нне, мы́слию, сло́вом и доброде́ланием прине́сл еси́: мно́гим разуме́нием и́стинныя ве́ры Бо́жия повеле́ния уясни́л еси́, ве́рою, наде́ждою и любо́вию наставля́я на́с в Тро́ице Еди́ному Бо́гу воспева́ти: Аллилу́ия.
Икос 11
Светода́тельна свети́льника Правосла́вия су́щим во мра́це неве́дения зри́м тя́, ста́да Христо́ва до́брый па́стырю. Та́ко и по успе́нии твое́м явля́еши и́стину не ве́дущим ея́, просвеща́я ду́ши ве́рных, вопию́щих ти́ такова́я:
Ра́дуйся, просвеще́ние му́дростию Бо́жиею су́щих в неве́рии; ра́дуйся, ра́дуго ти́хия ра́дости кро́тких.
Ра́дуйся, гро́ме, устраша́яй во гресе́ упо́рствующих; ра́дуйся, мо́лние, е́реси пожига́ющая.
Ра́дуйся, одожде́ние догма́тов Правосла́вия; ра́дуйся, ороше́ние богомы́слия.
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.
Кондак 12
Благода́ть, да́нную ти́ от Бо́га, ве́дуще сию́ с благогове́нием и благода́рностию прие́млем, к заступле́нию твоему́ чу́дному притека́юще, о всехва́льне о́тче Иоа́нне, твоя́ же чудеса́ прославля́юще, взыва́ем к Бо́гу: Аллилу́ия.
Икос 12
Пою́ще хвалу́ Бо́гу, небе́сный со́нм святы́х ра́дуется, я́ко не оста́ви Госпо́дь па́дший и безве́рный ми́р, но яви́л е́сть всемогу́щую си́лу Свою́ на тебе́, кро́тком и смире́нном служи́тели, о блаже́нне о́тче Иоа́нне, и мы́, со все́ми святы́ми ра́дующеся, чти́м тя́ си́це:
Ра́дуйся, но́вая звездо́ пра́ведности, на небеси́ возсия́вшая; ра́дуйся, но́вый проро́че, по́сланный пред коне́чным воцаре́нием зла́.
Ра́дуйся, я́коже Ио́на о возме́здии за грехи́ предреки́й; ра́дуйся, я́коже Крести́тель все́х к моли́тве и покая́нию призыва́вый.
Ра́дуйся, я́коже Па́вел мно́го терпе́вый ра́ди Ева́нгелия и пропове́дания ве́ры; ра́дуйся, апо́столе но́вый, свои́ми чудесы́ вселя́яй в на́с благогове́йный тре́пет и ве́ру.
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.
Кондак 13
О пресве́тлый и преди́вный уго́дниче Бо́жий, святи́телю о́тче на́ш Иоа́нне, утеше́ние все́м, в ско́рбех су́щим, ны́нешнее на́ше моли́твенное приими́ приноше́ние, да моли́твами твои́ми от гее́нны о́гненныя изба́вимся и богоприя́тным твои́м хода́тайством сподо́бимся во ве́ки воспева́ти: Аллилу́ия.
(Этот конда́к читается трижды, затем и́кос 1-й, и конда́к 1-й).