2 текста молитв и акафист Симеону Богоприимцу, житие святого и о чем просят

Ветхозаветные пророки за много веков до Р. Х. предсказали рождение Мессии от Девы. Усомнившийся в возможности непорочного зачатия Симеон был наказан Господом долгожитием, пока не увидел Богомладенца своими глазами. В молитвах, обращенных к святому Симеону Богоприимцу, православные верующие просят быть радетелем перед Всевышним в укреплении веры, исцеления от грешных мыслей.

Житие святого Симеона Богоприимца

Египетский царь Птоломей II был просвещенным и великодушным правителем. По его велению была создана Александрийская библиотека. Для ее пополнения собирались труды мыслителей, философов. Птоломей II пожелал иметь в библиотеке иудейский Ветхий Завет в греческом переводе.

Он направил первосвященнику Иерусалима посольство с дарами и просьбой прислать в Александрию экземпляр Ветхого Завета и лучших переводчиков с древнееврейского языка на греческий. Первосвященник Элеазар выбрал по 6 старейших знатоков Ветхого Завета и греческого языка из 12 колен Израилевых для командировки в Александрию.

Одним из переписчиков был Симеон (Богоприимец), которому в то время было 90 лет. За 70 дней усердной работы закон Моисея и книги пророков были переведены на греческий язык. (Этот греческий вариант впоследствии был использован для перевода Ветхого Завета на славянские языки).

Во время перевода книги пророка Исаии Симеон прочел слова, смысл которых заключался в том, что дева (девушка) забеременеет и родит сына. Симеон посчитал, что это описка, и хотел исправить слово «дева» на «жена» (женщина).

Но в тот момент, когда переписчик хотел стереть в пророчестве слово «дева», явился ангел Божий и удержал его руку со словами: «Имей веру написанному и сам увидишь его исполнение, ибо ты не умрешь, пока не увидишь родившегося от чистой Девы Христа».

Симеон был глубоко потрясен явлением Небесного посланника. Вернувшись в Иерусалим, он терпеливо стал ожидать пришествия Мессии. Праведник непрестанно молился Господу в храме о спасении еврейского народа от происков лукавого. Пророческие слова ангела сбылись через 270 лет.

Народ Израиля жил по закону Моисея, согласно которому женщина после родов в течение 40 дней считалась нечистой и не имела права входить в храм. После этого срока женщина, родившая первенца мужского рода, должна была прийти в храм с ребенком, чтобы принести Господу благодарственную и очистительную жертву.

Богородица была чиста перед Богом, но она подчиняла свою жизнь общепринятым нормам. На 40-й день после рождения Богомладенца Пресвятая Дева Мария пришла с ребенком на руках в храм. На пороге храма, благодаря Святому Духу, ее встретил Симеон. Старец с первого взгляда на младенца понял, кто перед ним.

икона симеону богоприимцу

Взяв на руки Младенца Иисуса, праведный Симеон произнес слова, обращенные к Господу: «Ныне отпущаешь раба Твоего, Владыко, по слову Твоему, с миром, отпускаешь уйти дорогой отцов, разрешаешь пройти через дверь смерти, и эти врата уже не страшны для меня – ибо я видел Спасение – мое и Твоих людей».

Эти фразы означают, что теперь Симеон может покинуть мир людей и уйти в мир мертвых с вестью, что он видел на земле живого Бога. С этого момента старца Симеона, принявшего в руки Младенца Христа, так и называют – Симеон Богоприимец (принявший Бога).

Для Иосифа-Обручника и Девы Марии смысл сказанного старцем остался тайной. Он благословил их и обратился к Богородице с пророческими словами о борьбе, которая начнется вокруг явившегося в мир Спасителя и о ее страданиях, когда будет стоять у Распятия Сына: «…вот лежит Сей на падение и на восстание многих в Израиле и в предмет пререканий – и Тебе Самой оружие пройдет душу, – да откроются помышления многих сердец».

Святой старец прожил 360 лет. По воле Господа он был наказан за свои сомнения и прожил долгую жизнь в ожидании встречи со Спасителем, после чего мирно скончался.

Почитание в православии

Встреча праведного святого Симеона с Младенцем Иисусом получила название Сретение Господне и отмечается в православии ежегодно 15 февраля. Этот день означает окончание Ветхого и начало Нового Завета. Пророческие слова святого о страданиях Богородицы легли в основу икон «Умягчение злых сердец» и «Семистрельная», где она изображена пронзенная мечами/стрелами.

Предсмертная молитва святого «Ныне отпускаешь раба Твоего…» ежедневно повторяется на вечернем богослужении после причащения. Она служит напоминанием, что жизнь каждого человека в руках Господа.

Покидая земной мир с его суетой и грешными соблазнами, каждый верующий, после последнего причастия, должен так же спокойно и радостно отдавать свою душу Господу. Также эта молитва исполняется при крещении мальчиков после внесения их в алтарь.

икона симеону богоприимцу

День памяти

Поминовение святого Симеона Богоприимца в Православной церкви приходится на 16 февраля (по новому стилю). На другой день после празднования Сретения Господня (попразднование).

Святые мощи

Святые мощи Симеона Богоприимца в VI веке были перенесены из Иерусалима в Константинополь и похоронены в приделе Халкопратийского храма. Длительное время (с 1243 года) нетленные останки Богоприимца покоились в церкви святого Симеона хорватского города Задар. В 2010 году они были возвращены в Иерусалим, в монастырь во имя Симеона.

Правая рука святого хранится в реликварии католического храма в Аахене (Германия). Для паломников десница выставляется 1 раз в 7 лет.

Православные храмы

Церкви во имя святого есть в Москве (Московская Симеоновская), С-Петербурге, Великом Новгороде и Тюмени.

О чем молятся святому

Симеону Богоприимцу православные верующие молятся:

  • о даровании терпения;
  • смирения;
  • исцеления от греховных помыслов;
  • мирной кончине по православному обряду.

Господь дал силу молитвам святому, обратившемуся к нему со словами «Ныне отпускаешь меня, Владыко…», чтобы просить об освобождении из заключения.

икона симеону богоприимцу

Иконография

В православной иконописной традиции принято 4 варианта изображений Симеона Богоприимца:

  • С Младенцем Иисусом на руках, со свитком или Евангелием.
  • Со святой Анной-пророчицей, второй свидетельницей явления живого Бога в Иерусалимском храме. Праведная Анна всем и всюду возглашала о рождении Спасителя, которого она увидела на руках Симеона.
  • Групповое изображение, соответствующее евангельскому сюжету. На иконе присутствуют Дева Мария, Иосиф, Симеон с Иисусом на руках и праведная Анна на фоне храма. (Икона «Сретение Господне»).
  • Единичный лик святого.

На всех образах Симеон – седовласый и седобородый старец в монашеском одеянии.

Тексты православных молитв Симеону Богоприимцу на русском языке

Молитвы для келейного употребления Симеону Богоприимцу изданы в православном молитвослове или сборнике акафистов.

икона симеону богоприимцу

Молитва первая

О вели́кий уго́дниче Бо́жий и Богоприи́мче Симео́не! Предстоя́ Престо́лу вели́каго Царя́ и Бо́га на́шего Иису́са Христа́, ве́лие дерзнове́ние и́маши к Нему́, на объя́тиих твои́х на́шего ра́ди спасе́ния носи́тися изво́лившему. К тебе́ у́бо, я́ко многомо́щному предста́телю и кре́пкому о нас моли́твеннику, прибега́ем мы, гре́шнии и недосто́йнии. Моли́ бла́гость Его́, я́ко да отврати́т от нас гнев Свой, пра́ведно по дело́м на́шим на ны дви́жимый, и презре́в безчи́сленная прегреше́ния на́ша, обрати́т нас на путь покая́ния и на стези́ за́поведей Свои́х утверди́т нас. Огради́ моли́твами твои́ми в ми́ре жизнь на́шу, и во всем благо́м благо́е поспеше́ние испроси́, вся к животу́ и благоче́стию потре́бная нам да́руя. И я́коже дре́вле Вели́кий Новгра́д явле́нием чудотво́рныя ико́ны твоея́ от губи́тельства сме́ртнаго изба́вил еси́, та́ко и ны́не нас и вся гра́ды и ве́си страны́ на́шея от вся́ких напа́стей, и бед, и внеза́пныя сме́рти предста́тельством твои́м изба́ви, и от всех враг ви́димых и неви́димых покро́вом твои́м защити́, и всей держа́ве Росси́йстей бу́ди опло́т тверд и укрепле́н, я́ко да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м во вся́ком благоче́стии и чистоте́, и та́ко в ми́ре вре́менное сие́ житие́ преше́дше, в ве́чный дости́гнем поко́й, иде́же сподо́бимся Небе́снаго Ца́рствия Христа́ Бо́га на́шего, Ему́же вся́кая сла́ва подоба́ет, со Отце́м и Пресвяты́м Его́ Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва вторая

О, вели́кий уго́дниче Бо́жий и Богоприи́мче Симео́не! При́зри на мя гре́шнаго, ко святе́й ико́не твое́й припа́дающа и прося́ща твоего́ заступле́ния и по́мощи: скорбь бо обдержи́т мя от обстоя́щих мя ны́не бед и зол, и утеше́ния не и́мам многоболе́зненней души́ мое́й. Иска́х по́мощи от челове́к, и не обре́теся. Возопия́х ко Го́споду, и не услы́ша мя, аз прогне́вах пречи́стую бла́гость Его́ беззако́ньми мои́ми, и мно́жеством мно́гих грехо́в мои́х преогорчи́х человеколю́бную утро́бу Его́. И кто ми ны́не по́мощь яви́т; кто ми скорбь утоли́т; кто даст отра́ду и успокое́ние многомяте́жней душе́ мое́й? К тебе́, вели́кий уго́дниче Бо́жий, прибега́ю гре́шный и недосто́йный аз, ве́дый, я́ко ве́лие дерзнове́ние и́маши ко Христу́ Бо́гу и многомо́щен предста́тель еси́ о всех, с ве́рою к тебе́ прибега́ющих, и твоего́ заступле́ния и по́мощи тре́бующих. Моли́ у́бо Человеколю́бца Го́спода, я́ко да прости́в ми безчи́сленная моя́ прегреше́ния, не отврати́т ми́лость Свою́ от мене́, но я́ко благ и сострада́телен, яви́т и мне безконе́чное Свое́ милосе́рдие, и в лю́тем напа́стей и бед мои́х озлобле́нии пода́ст ми всеси́льную по́мощь Свою́, и преогорче́нной душе́ мое́й осла́бу, мир, укрепле́ние, утеше́ние и успокое́ние да́рует. Ей, вели́кий уго́дниче Бо́жий, вознеси́ Богоно́сныя ру́це твоя́ ко и́же во объя́тиих твои́х носи́тися изво́лившему Христу́ Бо́гу на́шему и моли́ бла́гость Его́, да не отри́нет моле́ния се́рдца моего́ недосто́инства ра́ди моего́, но яви́т мне благовре́менне ми́лость Свою́, во сла́ву безконе́чных щедро́т Свои́х и многомо́щнаго предста́тельства твоего́, о не́мже подоба́ет Ему́ вся́кая сла́ва и благодаре́ние ку́пно со Отце́м и Пресвяты́м Его́ Ду́хом ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

икона симеону богоприимцу

Акафист

Тропарь, глас 4

Симеон старец днесь веселится, восприят на руку свою Младенца Превечнаго Бога, от уз плоти разрешитися прося и вопия: видеста очи мои спасение Твое мирови.

Кондак, глас 4

Старец днесь моляшеся отрешитися от уз сего жития тленнаго, Христа восприят на руки, Зиждителя и Господа.

Кондак 1

Избранный в благовестника явления Христова в человецех, святый праведный старче Симеоне, похвальная пения приносим ти, Богоприимче. Ты же, яко имеяй дерзновение ко Господу, Егоже во объятиих Твоих носил еси, моли спастися нам, любовию зовущим: Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженный.

Икос 1

Ангел Господень послан бысть извествовати старцу Симеону, яко воистину от Девы родитися имать обетованный Спас миру Христос. Егда бо той, чтущу ему книгу пророка Исаии, достиже места, идеже бе написано: «Се Дева во чреве приимет и родит сына Еммануила», и недоумеваяй о реченных, помышляше в себе, како могут сия быти, тогда явися ему Ангел и возвести, яко не имать видети смерти, дондеже видит рождшагося от Девы Христа Господня. Таковому дивному о нем промышлению Божию чудящеся, воззовем к нему таковая:

Радуйся, старче Божий, старцев благочестивых украшение.

Радуйся, праведниче святый, праведников и святых радование.

Радуйся, с сединами старческими и мудрость истинную стяжавый.

Радуйся, Духом Божиим, яко муж праведен и благочестив свидетельствованный.

Радуйся, во всех оправданиих Господних непорочно и непреткновенно ходивый.

Радуйся, всем житием Твоим Господеви угодивый.

Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженный.

Кондак 2

Видя старец, яко умножающимся летом живота, умножаются ему труд и болезнь, зело скорбяшe душею, яко продолжися время пришельствия его на земли. Темже, желание имый разрешитися и ко отцем преити, слезне просяще отпущения себе, зовый Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум недоразуменный возвещенных от Ангела разумети, старец ища, недоумеваше, в себе глаголя: «Что сие есть странное и неудобь сказуемое таинство, яко Дева во чреве зачнет и родит Сына. Еда Дева чиста, яже мужа не знает, родити может, и кто будет Сей, Иже имать родитися без мужа, Сын Девы?» Паче же и паче испытуя писания, уразуме от них велию сию благочестия тайну, яко подобает Богу явитися во плоти, да спасет человека Богом же и человеком. Темже мы, дивному премудрости Божия совету чудящеся, воспоим блаженнаго сотаинника Премудрости, зовуще к нему таковая:

Радуйся, яко святою жизнию сердце твое очистил еси.

Радуйся, яко чистотою сердца пламенную любовь к Богу стяжал еси.

Радуйся, яко любовию к Богу ум твой чист сотворил еси.

Радуйся, яко чистотою ума разум Божественных писаний уяснил еси себе.

Радуйся, яко разумением писаний к вере во Христа приведен был еси.

Радуйся, яко верою и упованием к чаянию утехи Израилевой наставлен был еси.

Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженный.

икона симеону богоприимцу

Кондак 3

Сила Духа Божия воздвиже во он день старца приити в церковь, и егда введоста родителя Отроча Иисуса, сотворити има по обычаю законному о Нем, и той, узрев Отроча, абие уразуме Духом, яко Сей есть обетованный Спас миру Христос и, радуяся, возопи Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имея ум зряй к Богу и быв в Дусе, прият тогда старец Симеон Младенца Иисуса на руку своею и благослови Бога и рече к Марии, Матери Его: «Се, лежит сей на падение и на востание многим во Израили и в знамение прорекаемо, яко да открыются от многих сердец помышления их». Таковому убо прозрению святаго дивящеся, ублажим Богоприимца пении сими:

Радуйся, Боговедче прозорливый, Христа Господня, во образе Младенца четыредесятодневна явльшася, Духом Божиим абие познавый.

Радуйся, Богопроповедниче святый, Бога Того во плоти пришедша, во спасение миру велегласно проповедавый.

Радуйся, Боголюбче благочестивый, пришествием чаянныя тобою утехи Израилевой несказанно обрадованный.

Радуйся, Боговидче преблаженный, Бога во плоти явльшася, не умныма точию, но и телесныма очима узревый.

Радуйся, Богоприимче праведный, всю тварь Содержащаго дланию, старческими твоими дланьми восприявый.

Радуйся, Богоносче истинный Бога, Егоже небо и земля носити не могут, во объятиях твоих телесне носивый.

Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженный.

Кондак 4

Буря внутрь помышлений тревожных вниде в душу святыя Богоотроковицы, егда благословив Ю Симеон, приложи глаголати к Ней: «И Тебе же Самой пройдет душу оружие». Еже слышавше Святая Дева, первее убо смутися о словеси сем, таже, яко раба Господня сущи, предаде Себе в волю Господню, зовущи Ему: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаще Иосиф и Пречистая Матерь и Дева дивная проречения прозорливаго старца о Отрочате, чудяхуся о глаголанных о Нем. Мати же Его соблюдаше вся глаголы сия, слагающи в сердцы Своем. Темже и мы, пророческим дивнаго старца глаголом чудящеся, воззовем тепле ему таковая:

Радуйся, пророче Божий, пророческаго дара богатно исполненный. Радуйся, древних пророков удобрение и новых провидцев похвало.

Радуйся, яко страж верен, посреде двою Заветов, Ветхаго же и Новаго, на божественной стражи поставленный.

Радуйся, отсюду мимошедшая и грядущая мира и рода человеческаго единым зрением ока соглядавый.

Радуйся, яко страж верен, неусыпне бдяй и стрегий, пришедшу Домовладыце Христу абие во сретение исшедый.

Радуйся, страсти Христовы еще Младенцу сущу Ему предуведевый и болезнь и тугу сердечную Матери Его предсказавый.

Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженный.

Кондак 5

Боготечную звезду, предтечу Божественнаго света зрим тя, Богоприимче преблаженный. Сей бо, Егоже свет языком быти возвестил еси, возсия убо просвещение истины во всех языцех, от нихже и мы, светом Его просвещеннии, благодарне пети навыкохом Богу: Аллилуиа.

икона симеону богоприимцу

Икос 5

«Видесте очи мои спасение Твое, Владыко, еже уготовал еси пред лицем всех людей, свет во откровение языком и славу людей Твоих Израиля», — возопил еси, блаженне Симеоне, приемь на руку твоею Младенца Иисуса, Емуже мы ныне, со страхом и любовию покланяющеся, воспеваем ти, яко Богоприимцу и пророку, пения таковая:

Радуйся, всему миру, иудеем же и еллином, спасение во Христе уготованное проповедавый.

Радуйся, людем во тьме и сени смертней сидящим, свету возсияти им предвозвестивый.

Радуйся, высокомерие иудеев, мнивших, яко тех точию есть Царствие Божие, уничиживый.

Радуйся, и языком спасение во Христе Иисусе благовестивый.

Радуйся, неверие ожесточенных иудеев предуведевый.

Радуйся, спасение верою во Христа избранных от иудеев же и язык предуказавый.

Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженный.

Кондак 6

Проповедник богоносный пришествия Христова всем чающим избавления во Израили был еси, Богоносе Симеоне. Оттоле бо начаша людие Божии веровати, яко приблизися к ним Царствие Божие, веровавше же пояху Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия Иерусалиму и всей земли иудейстей просвещение истины светом благовестия твоего, праведный старче; се бо и праведная Анна пророчица видящи на руку твоею Младенца Боголепна и та разумев Духом, яко Сей есть пришедый избавити Израиля, приступи в той час и исповедашеся Господеви и глаголаше о Нем всем чающим избавления во Иерусалиме. Приступим убо и мы очищенным сердцем и умныма очима, Богомладенца на руку старчу держима зряще, воспоим сему таковая:

Радуйся, яко первый сретил еси обетованного Царя Израилева, исперва пришедша во град Свой и в дом Отца Своего.

Радуйся, яко славу новаго Храма больши паче славы древняго, первый узрел еси.

Радуйся, яко всем чаявшим избавления, чаянную ими утеху Израилеву яве указал еси.

Радуйся, яко возсияти звезде от Иакова и востати человеку от Израиля, якоже прорече Валаам, людем твоим благовестил еси.

Радуйся, яко благовестием твоим сердца уповавших возвеселил еси, малодушныя же и унывающия укрепил и утешил еси.

Радуйся, яко свидетельством твоим о Христе и нас ныне в вере и уповании утверждаеши.

Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженный.

Кондак 7

Хотящу Симеону от нынешняго века преставитися прелестнаго, вдался еси яко младенец тому, Владыко Господи, но познался еси ему и Бог совершенный; темже удивися старец неизреченному Твоему снисхождению и радуяся возопи: Аллилуиа.

Икос 7

«Дивны дела Твоя, Господи», — вопияше ветхий денми старец, ко Иже от него держимому Спасу мира, — «Аще бо и мнюся держати Тя яко младенца, обаче не аз держу Тебе, но Ты держиши мя, яко Бог и Создатель всяческих, и, яко Владыка живота и смерти, держиши мя и в животе сем, ветха суща старца. Отпусти убо мя ныне, по глаголу Твоему с миром, яко видесте очи мои спасение Твое». Темже мирное от земных отшествие святаго старца славяще, воззовем к нему таковая:

Радуйся, яко клас зрелый пшеничный на землю, тако тихо старческую главу твою на ложе смерти склонивый.

Радуйся, яко путник дальним странствием утомленный, мирно сном смерти почивый.

Радуйся, многолетнее течение твое добре в вере и благочестии скончавый.

Радуйся, от временнаго сего жития в мире глубоце к вечному покою преставивыйся.

Радуйся, с надеждою скораго избавления от державы смертныя ко отцем твоим преселивыйся.

Радуйся, во уповании жизни вечныя дух твой радостно Господеви предавый.

Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженный.

икона симеону богоприимцу

Кондак 8

Странно Бога превечна, яко младенца четыредесятодневна, на руку старчу держима зряще, удивимся неизреченному Того нас ради истощанию и ум на небеса вознесше, благодарне воззовем к Нему: Аллилуиа.

Икос 8

«Весь еси желание и желаний краю, Сладчайший Иисусе», — взываше праведный Симеон ко Иже во объятиях его носиму Избавителю мира, — «Обаче, узрев Тя ныне Бога превечна, что восхощу прочее видети на земли? Отпусти убо мя ныне раба Твоего, Владыко, да шед возвещу пришествие Твое во аде держимым узником, с верою Тебе ожидающим, яко да и аз купно с ними изведен буду во обители Царствия Твоего, идеже вижду славу Твою». Темже, блаженное преставление святаго старца поминаюше, прославим его сердцем и усты возносимыми пении сими:

Радуйся, благий вестниче Христов и во аде от века содержимым узником пришествие Его благовестивый.

Радуйся, надеждею скораго избавления души прародителей и праотцев возвеселивый.

Радуйся, купно с ними Христом воскресшим, Победителем смерти и ада, из обителей мрака изведенный.

Радуйся, с сонмом избранных Божиих, в рай сладости во обителех небесных водворенный.

Радуйся, к сонму святых царей, пророков и первосвященников ветхозаветных сопричтенный.

Радуйся, к блаженству святых небесных сил безплотных приобщенный.

Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженный.

Кондак 9

Всякое колено небесных и земных и преисподних поклонится о имени Иисусове, и всяк язык исповесть, яко Господь Иисус Христос в славу Бога Отца. Веселися убо и радуйся, старче праведный, яко Сей есть, Егоже яко младенца умаленна на руку твоею приял еси, и Емуже ныне, яко Богу с лики безплотных сил на небеси зовеши: Аллилуиа.

Икос 9

Ветия многовещанныя недоумеют изрещи велию славу твою, святый Богоприимче Симеоне, еюже прослави тя Христос Бог во Царствии славы Его. Предстоя бо близ Престола Святыя Троицы купно с Пречистою Богородицею и Предтечею Иоанном, со дерзновением молишися о всех с верою к тебе притекающих и просящих твоего заступления и помощи. Сего ради, славяще дивное прославление твое на небеси и на земли, вопием тебе таковая:

Радуйся, яко купно со святым Предтечею в неизреченней славе близ предстоиши Престолу Святыя Троицы.

Радуйся, яко Егоже на земли Младенца видел еси, Сего на небеси ныне со всеми святыми зря, радуешися.

Радуйся, яко со Христом, Егоже во объятиих твоих носил еси, ныне на небеси в вечней славе Его царствуеши.

Радуйся, яко с лики ангелов на небеси, трисвятою песнию Его воспеваеши.

Радуйся, яко велие дерзновение имаши ко Господу, Егоже Младенца на руку твоея приемь, Бога исповедал еси.

Радуйся, яко весь мир христианский великаго предстателя и ходатая тя стяжа.

Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженный.

Кондак 10

Спасти хотяй от заточения и уз праведнаго Петра Афонскаго, яве предста ему Богоприимец в темнице со святителем Христовым Николаем, дивен видением, честен образом, в ветхозаветнаго священства ефод облечен, в руце же жезл златый имеяй. Темже удивися преподобный чудному видению сему, изведен же быв из темницы, радуяся возопи Богу: Аллилуиа.

икона симеону богоприимцу

Икос 10

Царь Превечный, дивнаго отсюду ходатая и крепкаго заступника показа нам тебе, великий угодниче Божий Симеоне. Сам бо святитель Христов Николай, хотяй спасти преподобнаго, настави его прилежно вопити к тебе о заступлении и помощи, многомощен бо еси, глаголаше, у Бога и велие дерзновение имаши к Нему. Якоже убо преподобнаго Петра Афонскаго представ, спасл еси, свободу и избавление от уз ему даровав, тако и нас, в бедах и обстояниих сущих, не укосни спасати предстательством твоим, да зовем ти:

Радуйся, теплый молитвенниче о всех, с верою тебе призывающих.

Радуйся, скорый помощниче всех к твоему заступлению прибегающих.

Радуйся, яко великий во иерарсех святитель Христов Николай, многомощнейша ко Христу Богу предстателя тя указа.

Радуйся, яко явлься со святителем Николаем преподобному Петру Афонскому, чудесне того от уз и темницы свободил еси.

Радуйся, яко сим его на стезю иноческаго жития наставил еси.

Радуйся, яко сим и нас в нуждах наших прибегати к твоему заступлению научил еси.

Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженный.

Кондак 11

Пение умиленное приносит ти весь мир христианский, святый угодниче Божий Симеоне, великий же Новград славит тя, яко милостиваго избавителя своего от болезни и губительства смертнаго. Егда бо праведный гнев Божий постиже отцы наша и болезнь смертная нападе на ня, благоволи Бог явити людем Своим цельбоносную икону твою, яже и до днесь во обители иночестей светло сияет, благодать подающи исцелений всем с верою к тебе прибегающим, Богу же зовущим: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарная свеща бывшим во тьме искушений и бед отцем нашим явися чудотворная икона святаго Богоприимца Симеона, паче чаяния надеждею спасения веселящи сердца их. Хотя бо спасти град от губительства смертнаго, предивно явися святый Архиепископу Новгородскому Ионе, и повеле храм обыденный создати во имя его, и ту святую икону его поставити, да источает исцеления людем, в покаянии с верою к ней прибегающим. Сего ради праведно слышит от нас святый чудотворец благодарственная пения таковая:

Радуйся, града нашего стено и утверждение.

Радуйся, от смертоносныя язвы и губительных болезней благонадежное ограждение.

Радуйся, от напастей и бед скорое избавление.

Радуйся, от враг видимых и невидимых мощное защищение.

Радуйся, во всех благих крепкое вспоможение.

Радуйся, о гресех наших теплое умилостивление.

Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженный.

Кондак 12

Благодать неоскудных исцелений и источник неизсякаемых духовных даров и во грядущая людем оставити восхотев, Человеколюбец Господь дарова нам пречистую икону твою, святый Богоприимче Симеоне, от неяже, аки от Богоносных твоих рук, держащих Подателя всех благ Бога, мы ныне различная дарования приемлем, благодарне зовуще Ему: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще славим многомощное предстательство твое и крепкое заступление о нас, грешных, святый Богоприимче Симеоне. Воистину бо стена нерушима и покров державен еси граду и обители, в нейже от лет древних, яко звезда светозарная, возсия нам чудотворная икона твоя, к нейже мы ныне припадающе и тепле молящеся, тебе со слезами взываем сице:

Радуйся, яко обитель тобою хранима, яко многоценное сокровище имуще честную икону твою, благодарне о ней утешается и радуется.

Радуйся, яко хотящия благочестно жити в ней от искушений мира, плоти и диавола покровом твоим ограждаеши.

Радуйся, яко добре труждающимся помощник крепок являешися.

Радуйся, яко скорбящим утешение, болящим исцеление, малодушествующим успокоение молитвами твоими подаеши.

Радуйся, яко всяк в нужде ко святей иконе твоей прибегаяй, скорое утешение и благовременную помощь приемлет.

Радуйся, Богодарованное нам прибежище, надеждо, покров и заступление наше.

Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженный.

икона симеону богоприимцу

Кондак 13

О великий угодниче Божий и Богоприимче Симеоне! Приими ныне малое сие, обаче от чистаго сердца приносимое тебе моление наше, и, яко многомощный предстатель ко Христу Богу, испроси нам оставление грехов и мирную кончину живота нашего, и вечныя молитвами твоими избави нас муки, о тебе вопиющих Богу: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Поделиться
Отправить
Класснуть
Вотсапнуть
Запинить
Помогла статья? Оцените её
(Пока оценок нет)
Загрузка...
 рассчитывает на Вашу помощь!
Добавить комментарий