Житие преподобного Варлаама Хутынского и чудеса святого, тексты молитв
Довольно часто верующих людей интересует личность преподобного Варлаама Хутынского. Этот святой жил в начале двенадцатого века. Он получил известность как великий чудотворец и молитвенник, который основал один из первых северных монастырей на Руси. Известно, что Варлаам вел добродетельную жизнь, и за это Бог еще при жизни наделил его даром предвидеть будущее и совершать чудеса. И после смерти святой не оставляет людей без помощи.
Житие
Преподобный родился в Новгороде Великом. Точная дата рождения будущего святого неизвестна, однако установлено, что он появился на свет в начале двенадцатого века. В миру святого звали Алекса, Михалев сын.
Мальчик воспитывался в благочестивой семье. Его родители были образованными и обеспеченными людьми, которые почитала православную веру, следовали устоям церкви и вели жизнь истинных христиан.
С детских лет Алексей смотрел за житием своих родителей и тем самым научался православной религии. Он полюбил молиться, ходить в храм, соблюдать пост и читать Священное писание. Родители даже просили ребенка оставить чтение. Они хотели, чтобы чадо больше гуляло и правильно питалось. Однако ответ сына их поразил. Мальчик сказал, что к Царству Небесному человека ведут не пища и питие, а молитва и пост. Потому он старается изо всех сил подражать людям, которые ведут добродетельный образ жизни.
Впоследствии Алексей принял постриг в монахи, взяв имя Варлаам. Это случилось в обители Пресвятой Богородицы. Молодой человек стал монахом после смерти родителей. Он оставил все мирское, раздал имущество и находился в послушании у своего наставника.
Затем Варлаам попросил благословения и оставил монастырь. Молодой человек отправился на север по берегу Волхова. Через 10 верст он увидел сверкающий луч, которые указывал на вершину горы. Местность выглядела пустынной. Люди, которые тут жили, считали ее проклятой. Место называлось Хутынь. Местные жители были уверены, что там обитала нечисть.
Молодой монах решил поселиться на самой вершине, которую окружали болота. Варлаам построил себе келью и начал там жить в трудах и молитвах. Он неуклонно придерживался данных им обетов чистоты и нестяжательства.
Во время своей жизни на горе монах сталкивался со множеством напастей в виде диких зверей и ядовитых змей. Однако Варлаам боялся лишь Господа. Он верил и следовал устоям синайских отцов.
Жизнь отшельника, которую вел монах в лесу, подразумевала молитвы по ночам и каждодневный тяжелый труд. Варлаам рубил лес, обрабатывал землю, заготавливал дрова. Инок с трудом добывал себе хлеб, постоянно молился и постился. Чтобы сильнее утомить плоть, молодой человек носил вериги и власяницу.
Основание монастыря
Вслед за Варлаамом в этой местности начали собираться и другие монахи. Одним из них стал его брат Феодор. Сведения о жизни инока начали распространяться по окрестностям. Люди потянулись к монаху, чтобы получить духовные наставления и помолиться вместе с ним. Они приходили к иноку выразить свое уважение и преклониться перед святым. Причем это делали и простые люди, и представители знати.
Богачей Варлаам просил не забывать, что упиваться своим состоянием грешно, потому нужно делиться с нуждающимися. Людей инок учил не отвечать злом на зло и отдаляться от любой лжи. Руководителей монах просил помнить, что они ничем не лучше обычного люда, ведь, помимо законов человеческих, существует еще и суд Господа.
Монах просил людей избегать серьезных пороков – зависти, клеветы, гнева. Он убеждал их освободиться от лжи, избегать блуда. Инок акцентировал внимание на любви ко всему доброму. Соблюдение этих предписаний позволяет получить вечные блага, которые Бог дарует всем праведникам. Чтобы избежать мук после смерти, Варлаам советовал людям поститься, молиться, совершать добрые поступки и работать.
Назидания, которые давались Варлаамом с любовью, заставляли людей каяться. Неудивительно, что вокруг обители инока селилось так много людей. Для совершения таинств требовался храм. Таким образом появился храм Преображения Господня. Он стал первым в Хутыни.
Монастырь был основан примерно в 1140 году. Его сооружение началось с маленького Преображенского храма. Варлаам вместе с иноками самостоятельно срубил его из дерева. Эта обитель стала знаком памяти Небесного Света, который монах увидел на возвышенности. Именно это позволило сделать страшное место святым.
Вкладная грамота Варлаама представляет собой древнейший новгородский документ, который получил огромную известность. Он говорит о личных качествах монаха. Известно, что инок был щедрым и нестяжательным. К тому же он заботился об обустройстве монастыря в этой местности.
Интересно, что вкладная грамота представляет собой самый древний документ двенадцатого века, который сохранился. Он был написан на пергаменте на местном языке. При этом в речи использовались обороты официальной речи тех времен. Текст говорил том, что Варлаам Хутынский передает земли монастырю. Эта бумага говорит о высоком культурном развитии новгородских русичей. Сейчас грамота находится в музее-заповеднике Новгорода.
Дар чудотворений и прозорливости
Смирение, неустанные труды и непоколебимая вера святого были вознаграждены Творцом. Варлаам получил дар предвидеть будущее и совершать чудеса. Монах неустанно трудился не только для того, чтобы спастись. Он хотели принести пользу православию и русскому народу. Несмотря на то, что монах был отшельником, он заботился о своих прихожанах.
В преданиях церкви сохранилось много доказательств чудес, которые совершал святой монах при жизни и после кончины:
- Пророчество князю о рождении сына. Варлаам поразил новгородского князя Ярослава, поздоровавшись с ним. При этом он произнес такую фразу «Буди здрав, добрый князь, и с сыном твоим». На тот момент у Ярослава не было детей. Однако в скором времени после пророчества у него появился сын Изяслав, который получил имя Михаил после крещения.
- Ловля рыбы. Однажды рыбаки при монастыре словили огромного осетра. Они попытались обмануть настоятеля и спрятали добычу. При этом в монастырь принесли лишь мелких рыбок. Когда Варлаам осмотрел улов, он спросил у жуликов, где же мать детей. Им пришлось упасть настоятелю в ноги и во всем признаться.
- Воскрешение ребенка. Однажды верующий человек вез к Варлааму смертельно больного сына. В пути ребенок скончался. Разочарованный мужчина в отчаянии проклинал свой путь. Он думал, что нужно ему было оставаться дома, и мальчик был бы жив. Варлаам отправил человека готовиться к похоронам, а сам остался с ребенком. После возвращения отца мальчик был жив и здоров. Радостный мужчина начал благодарить монаха и кланяться ему. Однако инок не хотел славы и сказал, что мальчик просто потерял сознание. На самом деле чудо было явным, но преподобный Варлаам сказал никому об этом не рассказывать.
- Пророчество летнего мороза. Варлаам нередко бывал в Новгороде и посещал архиепископа Антония. Однажды в момент прощания владыка пригласил монаха снова приехать к нему. На это Варлаам сказал, что будет в первую пятницу Петрова поста, причем приедет на санях. Интересно, что речь шла о лете. Однако пророчество сбылось. Владыка горевал о потере урожая. Однако инок ответил, что мороз защитил плоды и уничтожил вредителей. К тому же после таяния снега колос будет насыщен влагой, а потому урожай будет отличным. Так и получилось.
Кончина преподобного
Даже в конце жизни Варлаам постоянно работал. В 1192 году монах закончил строить каменный храм в том месте, где изначально находилась его обитель. Инок прожил много лет и принес свою жизнь в жертву Господу. В последние минуты Варлаам позвал своих учеников и завещал им жить в любви.
Монах скончался 6 ноября 1192 года. На погребение Варлаама прибыло много жителей из Новгорода и округи, а также монахи из других монастырей. Человеческий плач перекрывал молитвы. Тем не менее, погребение Варлаама стало настоящим торжеством, ведь больные люди, которые прикасались к гробу, тут же излечивались.
И по сей день над могилой святого происходит немало чудес. Издавна хранится память о таких необыкновенных событиях:
- Исцеление слепого. Человек усердно молился в монастыре, после чего смог увидеть гроб Варлаама.
- Наказание игумена Никифора, который нарушил заповедь, касающуюся странноприимства.
- Воскрешение паломника, который утонул.
- Пророчество монаху Тарасию мора и пожара. Эти события действительно состоялись в Новгороде в 1509 году.
- Воскрешение постельничьего Григория, который входил в свиту князя Василия.
- Устрашение московского князя Ивана III огнем. Пламя вырвалось из гроба святого, когда правитель выразил святому непочтение.
- Наказание келаря Иосфа. Он получил кару за невоздержание.
Когда слава о чудесах Варлаама стала распространяться, святого начали почитать все больше. При этом к гробу приходило много людей – особенно в день его смерти. Такое всенародное поклонение вынудило епископа Евфимия раскрыть гроб и выполнить освидетельствование мощей. В первый раз это было сделано в 1452 году – спустя 250 лет после кончины. Монахи вначале 3 дня постились, после чего подняли плиту и увидели, что тело святого осталось нетленным.
Во второй раз при открытии мощей случился пожар. После первого освидетельствования монахи закрыли гроб. При этом мощи оставались в покое, пока Иван III, который разорил Новгород в 1471 году, не заставил убрать могильную плиту. За это правитель был наказан огнем, который появился прямо из гроба. Царь настолько испугался, что бросился наутек, выронив свой посох. К тому же огонь поразил церковные своды. Посох правителя, обожженный гневом Варлаама Хутынского, еще длительное время лежал в монастырской ризнице. К настоящему моменту этот атрибут утерян.
Прославление
Святого Варлаама начали прославлять в Новгороде. Его жизнеописание присутствует еще в Новгородских летописях, которые датируются тринадцатым веком. К тому моменту Варлаам Хутынский уже был канонизирован церковью как святой. Это свидетельствует об авторитете среди людей и любви к монаху со стороны простого народа. В тот же период стали строить храмы, которые посвящались преподобному.
В Москве Варлаама начали прославлять после того, как случилось чудо с отроком, который входил в свиту князя Василия. Это событие датируется 1461 годом. Московский архиепископ Иона дал поручение Пахомию Логофету составить новое жизнеописание Варлаама. Это случилось примерно в 1460 году. Это свидетельствует о желании духовенства поддержать любовь народа и прославить Варлаама Хутынского на всю страну. Любовь людей к святому творила настоящие чудеса. Так, молитвенник из Новгорода помог в 1521 году защитить Москву от нападения Махмет-Гирея.
Варлаам Хутынский и после кончины не прекращал заботиться о своей пастве. Он посылал помощь Новгороду и его окрестностям. В шестнадцатом веке князю Василию Иоанновичу приснился сон. В нем Варлаам наставлял его утвердить пастырей в монастырях Новгорода. В 1526 году архиепископом Новгородским и Псковским был назначен владыка Макарий.
Известно, что Варлаам отличался строгим нравом. Он всегда контролировал благочестие братии в своей обители. Всех нуждающихся святой неизменно поддерживал. При этом нечестивых он наказывал. Так, известно, что кара настигла игумена Сергия, который прибыл из Москвы. Он начал пренебрегать устоями обители Варлаама, не проявлял воздержания и обижал нуждающихся. Монастырская братия рассказывала, как однажды во время ночной службы Варлаам поднялся из гроба, отобрал у владыки посох и ударил его. Тот не смог устоять на ногах, а спустя неделю – скончался.
В 1663 году Варлаам Хутынский снова показал свою заботу. Он предстал перед крестьянином Иваном и наказал ему поведать жителям монастыря, что из-за нарушения порядка в обители святой покинул ее и теперь живет в часовне. Если монахи не покаются, храм сгорит, а кони сдохнут. Инок не поверили словам мужчины. В результате все случилось так, как поведал Варлаам. К тому же братия получила наказание от царя.
Женский Спасо-Преображенский Варлаамо-Хутынский монастырь
Сейчас на месте обители Варлаама располагается Спасо-Преображенский Варлаамо-Хутынский монастырь. Храм вначале был разрушен в двадцатые годы прошлого века, а затем пострадал во время войны. Когда все закончилось, восстановлением монастыря пришлось заниматься женщинам.
Первые насельницы столкнулись с полнейшей разрухой. При этом все здания монастыря потребовалось перестраивать. Изначально существовал только Преображенский собор. Также на территории остался келейный корпус. Другие строения превратились в руины. Колокольня тоже отсутствовала. В настоящее же время эта величественная конструкция созывает всех на богослужение. Затем был восстановлен храм преподобного Варлаама.
Паломники посещают монастырь в дни поминовения святого, которые приходятся на 19 ноября и первую пятницу Петрова поста. Стоит отметить, что 19 августа считается основным престольным праздником обители.
Также тут имеется Святая горочка. Она представляет собой холм, в пещере которого святой создал первую келию. В настоящее время тут находится часовня. Паломники любят ходить босыми ногами по холму. Они нередко садятся и ложатся в этом месте на траву. Это дарит заряд жизненных сил и помогает поправить здоровье души и тела. К тому же поблизости находится святой колодец, в котором можно взять воду.
Монастырь имеет несколько престолов. При этом его главной святыней считается рака, в которой хранятся мощи святого. Они почивают под спудом. Рака располагается в Спасо-Преображенском соборе.
Помимо этого, в одном из приделов обители Варлаама Хутынского находится прах Гавриила Державина – знаменитого русского поэта. Он завещал был похороненным именно в тут.
Первые иконы Варлааму были написаны еще в тринадцатом веке. Свидетельство этого имеется и в Новгородской летописи. Так, в 1410 году игумен Варлаам воздвиг надвратный храм в Лисицком монастыре. Он был построен в честь святого. Над его вратами находился лик святого.
Стоит сделать вывод, что имеющаяся иконография Варлаама Хутынского имеет древнюю историю. Образы преподобного начали создавать непосредственно после его кончины. Самым известным видом икон, который, скорее всего, восходит к надгробному портрету, представляет собой ростовое фронтальное изображение. При этом Варлаам предстает в куколе монаха и держит свиток в руке. Лик до пояса присутствует на печатях монастыря, которые датируются пятнадцатым веком.
В музее-заповеднике Новгорода находится покров, на котором изображается святой Варлаам. Он был шит в мастерской Ирины Годуновой и подарен храму в 1579 году. Изображение выполнено по всем традициям. Варлаам на нем представлен в одежде схимника и куколе.
В пятнадцатом веке архиепископ Макарий упомянул о лике святого в трапезной палате. Он находится в Преображенском Хутынском монастыре, но не дошел до наших дней.
Церкви и приделы, освященные в честь прп. Варлаама в Москве, Пскове и Вологде
Сегодня существуют следующие храмы, которые построены в честь святого Варлаама Хутынского:
- На Званице в Пскове. Этот храм был воздвигнут в 1495 году. Он представляет собой первый деревянный храм на этом месте. Его возвели в честь окончания эпидемии чумы.
- В Варлаамо-Хутынском Спасо-Преображенском монастыре. Этот храм датируется 1552 годом. Он представляет собой каменную церковь. В обиходе это строение называют Варлаамовской церковью.
- Придел в Покровском соборе. Ранее он выполнял функции музея. В настоящее время все приделы можно посещать. При этом в соборе ведутся службы.
- В Ильинском приходе. Церковь была возведена в 1780 году. Она выполнена в стиле раннего классицизма и представляет собой двухэтажное строение, имеющее колокольню.
В чем помогает святой
Варлаама Хутынского просят защитить от бед, напастей и скорбей. Он помогает справиться с нападениями бесов, укрепить веру и побороть житейские неурядицы. Также ему молятся путешественники, прося защиты в дороге.
Молитвы преподобному Варлааму Хутынскому
О Преподобне и Богоносне Отче наш Варлааме! Услыши нас молящихся Тебе и буди нам помощник в скорбех наших, и избави нас от напастей, за множество прегрешений находящих на ны; умоли, Угодниче Христов, Всеблагаго Бога даровати нам оставление всех от юности нашея до настоящаго дне и часа, делом, словом, помышлением и всеми чувствы содеянных нами согрешений, исходатайствуй нам невозбранный вход в Небесное Царствие, да прославляем непрестанно Славимую от Ангел Всесвятую Троицу, Отца и Сына и Святаго Духа и Твое милостивное предстательство в безконечныя Веки. Аминь! И Богу слава!
Канон
глас 2
Песнь 1
Ирмос: Грядите, людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, яко прославися.
Припев: Преподобне отче наш Варлааме, моли Бога о нас.
От Света Свет, Христе мой, от Отца прежде век рождейся, сый в начале со Отцем и Духом, согрешений мрак души моея отгнав, озари ум мой, молюся, да возмогу пети Варлаама, Твоего угодника.
Преподобне отче наш Варлааме, моли Бога о нас.
От корене благаго блажайшая отрасль прозябл еси, земных маловременнаго жития избегл еси. Тем, ныне чистоты венец приемля, со Ангелы Христу воспеваеши: поим Господеви, яко прославися.
Слава: Земная и мимотекущая, яко уметы, вменив, Христа Единаго приобрел еси, Егоже союзом любве уязвив душу твою, и Того потщался еси обрести ненасыщаемыя доброты.
И ныне: Услыша Ева прамати: в печалех родиши чада. Ты же, Чистая Дево, услышала еси: Господь с Тобою, радуйся, и радованным гласом, Богоневесто, печаль праматере потребила еси.
Песнь 3
Ирмос: На камени мя веры утвердив, разширил еси уста моя на враги моя, возвесели бо ся дух мой, внегда пети: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен, паче Тебе, Господи.
Преподобне отче наш Варлааме, моли Бога о нас.
По апостолу, отче, Вышних ища, и мудрование имея еже к Богу, вся, яже на земли, оставил еси и паче естества доброты сподобился еси.
Преподобне отче наш Варлааме, моли Бога о нас.
Светом Божественным осияемь о нем, и путь, к жизни ведущ, познал еси, отче наш Варлааме, и равноангельнаго ради жития чудотворец нареклся еси.
Слава: Законы питаяся всех Творца и Владыки, темже и невечерним облиставаемь Светом, светлое солнце явился еси и премудрости сокровищем, мир обогащая.
И ныне: Во иных женах мати, дондеже дева, не познася, ни мати по рождестве девствовати сподобися, на Тебе же, Дево Богомати, обое сбыстся. Тем веселием духа воспеваю: несть непорочны, паче Тебе, Владычице.
Господи, помилуй (трижды).
Седален, глас 8-й
Красоты мирския от младых ногтей, преподобне, возненавидев, единаго же Христа от сердца возлюбил еси и Тому всею душею прилепился еси; яко безплотен, на земли пожив с плотию, славу же мимотекущую и богатство в ничтоже вменив, Небесное богатство восприял еси и славу вечную. Темже ублажаем святое твое успение и, в нем торжествующе, вопием ти: Богомудре отче наш Варлааме, моли Христа Бога грехов оставление даровати чтущим любовию святую память твою.
Слава, и ныне: Яко Всенепорочная Невесто Творца, яко неискусомужная Мати Избавителя, приятелище яко сущи Утешителя, Всепетая, беззаконию мя суща скверное обителище и демоном игралище в разуме бывша, потщися от тех злодейства мя избавити и светлое жилище добродетелей соверши. Светоносная, Нетленная, отжени облак страстей и вышняго причастия сподоби, и Света Невечерняго молитвами Твоими.
Песнь 4
Ирмос: Пою Тя, слухом бо, Господи, услышах и ужасохся: до мене бо идеши, мене ища, заблуждшаго. Тем многое Твое снизхождение, яже на мя, прославляю, Многомилостиве.
Преподобне отче наш Варлааме, моли Бога о нас.
Яко в порфиру, и виссон, и в царскую багряницу одеяся тобою великая Российская земля: днесь убо, светло торжествующи, веселится, Варлааме, имеющи тя в себе, яко неистощимое сокровище.
Преподобне отче наш Варлааме, моли Бога о нас.
Мира любве отрекся, достигл еси Горний Иерусалим, идеже Христос со Отцем и Духом, и, венцев от Него сподобився, со Безплотными лики поеши, приемля Его сияние.
Слава: Аще убо, отче, тесный и болезненный путь шествовал еси в житии, но обаче нетленную жизнь наследовал еси, отонудными светлостьми богатно просвещался, Богоблаженне Варлааме.
И ныне: Истинно Тя сень свидетельствова многоразличными образы, яве показующи Воплощеннаго из Тебе, Единаго Троицы, Пречистая, неизменно, Богомати Владычице, и мир обновивша.
Песнь 5
Ирмос: Света подателю и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас, разве бо Тебе, иного бога не знаем.
Преподобне отче наш Варлааме, моли Бога о нас.
Ярем Господень от юности, мудре, взем, последовал еси Христу скорбьми и слезами, преподобне, мысленно око к Нему имея, дондеже и святых селений достигл еси, обрет покоище Горняго Града.
Преподобне отче наш Варлааме, моли Бога о нас.
Страстей отгнав мглу яве зарями, отче, добродетелей, просвещение Духа в сердцы прием, Варлааме, имже попалил еси вся демонская ополчения и постническим ликом причтался еси.
Слава: Насажден во дворех Господних и в дому Бога нашего процвел еси. Прием Небесное семя, Богодухновенне, сердечною браздою клас сторичествующ принесл еси, темже обогатился еси венцем чудес.
И ныне: Управи ум мой, Владычице, труждающийся в пучине скорбей и потопляемь нашествием тлетворных страстей, и спаси, Богородице, к Тебе прибегающия: иныя бо Помощницы, Чистая, разве Тебе, не знаем.
Песнь 6
Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну, от тли, Боже, мя возведи.
Преподобне отче наш Варлааме, моли Бога о нас.
Море житейское, любомудрием испытав и разумев суетно сущо и яко вскоре погибающо, отвергл еси, единому прилепился еси Христу. Егоже ради и тяготу дневную понесл еси, о всех Тому восхождения в сердцы своем полагая.
Преподобне отче наш Варлааме, моли Бога о нас.
Ветрилом окриляемь воздержания, и оттуду достигл еси в пристанище благоутишное, пощением питая душу твою, преподобне, и светлу всех Творцу представил еси ю. Темже и Христос прият ю, яко светозарную звезду, и Своей славы сопричастну содела.
Слава: Ангельская воинства сущему во плоти житию твоему удивишася, отче Варлааме, бури бо страстей отбегл и совершеннаго ради жития, ветрилом воздержания достигл еси в благоутишное пристанище Христово.
И ныне: Обетшавшия ны горьким древле древа вкушением и падшия поползновением, Пречистая, обновила еси, Зиждителя рождши, Слово Ипостасное, Девомати Владычице.
Господи, помилуй (трижды). Слава, и ныне:
Кондак, глас 8-й
Якоже другий Илия, отче, дождь с небесе свел еси, он убо огнь сведе и царя удиви, ты же люди твоя возвеселил еси и торжествовати устроил еси. Великий бо Новград вельми тобою хвалится, имея мощи твоя в себе, егоже сохраняй от враг непоколебима, да зовем ти: радуйся, преподобне Варлааме, отче наш.
Икос
Аще и человек естеством был еси, преподобне отче, но вышняго Иерусалима явился еси согражданин и, человек убо естеством, Безплотных чести сподобился еси. Темже и самая, зряще, чудеса похвальная удивляют нас и научают звати тебе таковая: радуйся, благочестива отца отрасле; радуйся, матере благоговейныя ветве; радуйся, смирения высото; радуйся, яко к познанию Бога вся приводя; радуйся, яко многа чудеса о Христе сотворил еси; радуйся, целомудрия столпе, имже демонская свирепства искоренишася; радуйся, светильниче многосветлый; радуйся, яко увядил еси плотская мудрования; радуйся, яко дождь молитвою свел еси и, паки наводнению бывшу, молитвою водоточныя облаки востягл еси; радуйся, Великаго Новаграда похвала и утверждение, егоже и сохрани от враг непоколебима до конца, да зовем ти: радуйся, преподобне Варлааме, отче наш.
Песнь 7
Ирмос: Образу златому, на поле Деире служиму, трие Твои отроцы небрегоша безбожнаго веления, посреде же огня ввержени, орошаеми, пояху: благословен еси, Боже отец наших.
Преподобне отче наш Варлааме, моли Бога о нас.
Зельным пощением, яко благовонною пищею, питая душу твою, преподобне Варлааме, темже и Трисолнечному Божеству предстоя, со Ангелы поеши: благословен Бог отец наших.
Преподобне отче наш Варлааме, моли Бога о нас.
Облистал еси якоже невечернее солнце, отечество твое просвещая, преподобне Варлааме, тьмы избавляя страстей, и на нас наветующих советы разори, от враг непреткновенным быти нам, поющим: благословен Бог отец наших.
Преподобне отче наш Варлааме, моли Бога о нас.
Яко на Божественную добродетелей лествицу воздержанием, отче, возшед, умными очесы Христа Царя видел еси, обильною десницею по числу добродетелей, Варлааме, дарования дающа от души вопиющим: благословен Бог отец наших.
Слава: Дремания отнюд и сна твоим очесем не дал еси, дондеже возмездие от Христа трудов обрел еси, наслаждение Небеснаго Царствия, еже уготова от веры поющим: благословен Бог отец наших.
И ныне: Обновляются в Тебе естества закони: паче естества бо естеством Непостижимаго, Дево, Бога Еммануила преславно, Чистая, родила еси в наше верных обновление.
Песнь 8
Ирмос: В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго и пламень в росу преложшаго Бога пойте, дела, яко Господа, и превозносите во вся веки.
Преподобне отче наш Варлааме, моли Бога о нас.
Слезами твоими, отче Варлааме, умываяся, житие прошел еси, и теми множества демонов потопил еси, верных же мысли возвеселил еси, поющих: вся дела Господа пойте, и превозносите Его во веки.
Преподобне отче наш Варлааме, моли Бога о нас.
Уязвился еси Божественным желанием, всеблаженне, темже и непорочное и праведное житие проходя, дондеже достигл еси царскаго престола, отонудными светлостьми осияя поющия: вся дела Господа пойте, и превозносите Его во веки.
Слава: К Свету Незаходимому, славне, взялся еси, наслаждение же земных вещей оплевав вышняго ради наслаждения, паче воздержанию поревновал еси и страстей пламень потщался еси угасити слезами твоих источник, Варлааме, вопия: вся дела Господа пойте, и превозносите Его во веки.
И ныне: Распятие и погребение, Иже от Тебе небрачно, Дево, произыде, претерпев нас ради мучение, Егоже страстем ревнуя, преподобный Варлаам крестовидно мучения пощением Тому, Чистая, последова.
Песнь 9
Ирмос: Яже прежде солнца светильника Бога возсиявшаго, плотски к нам пришедшаго из боку Девичу, неизреченно воплотившая, Благословенная Всечистая, Тя, Богородице, величаем.
Преподобне отче наш Варлааме, моли Бога о нас.
Пожив на земли равноангельно, равноангельну обрел еси светлость, моли непрестанно Избавителя, Варлааме, о творящих благочестно память твою, о преблаженне! монашествующих похвало.
Преподобне отче наш Варлааме, моли Бога о нас.
Узкий и прискорбный шествовав путь, отче Варлааме, и телесне убо преставился еси, духом же жив, предстоиши Богу. Но яко имея дерзновение, Емуже в житии работал еси, моли спасти души наша.
Слава: Исцелений явился еси струя обильная, многомятежнаго пламене углие страстей угасил еси. Ум бо твой неокраден, преподобне отче, соблюл еси и, яко крепок, Варлааме, побеждаеши искусителя.
И ныне: Едина имущи дерзновение, Владычице, за весь мир Сыну Твоему молися, не поминая безчисленных соблазн наших, и покрый люди, вопиющия Ти умиленным гласом: спаси, Чистая Богородице, Тебе достойно величающия.
Акафист
Кондак 1
Избранный Чудотворче, и изрядный Угодниче Христов, многим воздержанием на земли житие Твое украсивый; сего ради и венцем от Христа на Небеси венчанный, и с верою приходящим источаяй многоцелебныя дары. Восхваляем Тя, Заступника нашего, преподобие Отче Варлааме: Ты же, яко имеяй дерзновение ко Господу от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: Радуйся, Варлааме, великий и преславный чудотворче!
Икос 1
Ангелом уподобился еси, Богомудре Отче Варлааме, непорочным житием Твоим на земли: добродетельми украшен, преселился еси от земли на Небо, дивный образ совершенства духовнаго нам оставив, да подражаем добродетелем Твоим. Ты же со Ангелы и всеми святыми предстоя Престолу Господа Славы, молися о нас, почитающих Тя и во умилении зовущих Ти таковая: Радуйся, Отрасле Богодарованная корене благочестиваго! Радуйся, Великаго Новаграда Прозябение пречестное! Радуйся, Чадо возлюбленное Благодати Духа Божия исполненное! Радуйся, Отроча Боголюбезное! Радуйся, измлада Божественными Писаньми душу Твою насытивый! Радуйся, во младости мудрость старца стяжавый! Радуйся, воздержанием родители Твоя изумивый! Радуйся, смирением и послушанием многих удививый! Радуйся, юность Твою Непорочностию жития украсивый! Радуйся, целомудрие девства невредимо сохранивый! Радуйся, от юности в жертву Благоприятну Господеви Сам Себя принесый! Радуйся, во всем житии едино попечение имевый еже Триипостасному Богу токмо служити! Радуйся, Варлааме, Великий и Преславный Чудотворче!
Кондак 2
Видевше родители велие воздержание Твое, Отче Преблаженне, в печали бяху, да не в болезнь впадеши юн сый: Ты же Первоверховнаго Апостола глаголу внимая, яко брашно и питие не поставляет нас пред Богом, но токмо пост и молитва, усердно просил еси родители Твоя дати Тебе постом и молитвою страсти юношеския умерщвляти, да не поработят сия Духа: они же слышавше таковая, почудишася и оставиша Тя жити благому Твоему изволению, воспевающе Вразумившему Тя Богу благодарственную песнь: Аллилуиа!
Икос 2
Разум благий, благородство истинное, богатство неистощимое стяжал еси, Богоблаженне Варлааме! егда от юности возжелав горняя мудрствовати, а не земная, взыскал еси стези к Небесным Обителем в безмолвии и Богомыслии. Мы же поминающе толикую Твою к подвигом духовным ревность, со умилением взываем Ти таковая: Радуйся, безмолвия и Богомыслия добрый Рачителю! Радуйся, потребнаго для души слезный Искателю! Радуйся, волею Своею иго заповедей Христовых подъявый! Радуйся, угождение Богу паче всего предъизбравый! Радуйся, кроткий Последователю Христов! Радуйся, живый образе Евангельскаго самоотвержения! Радуйся, воздержания Правило известное! Радуйся, яко от юности навыкнувый пощению! Радуйся, всего мира красная, знатность рода и почести мирския Христа ради ни во что вменивый! Радуйся, токмо добродетельное по Бозе житие возлюбивый! Радуйся, и нас земныя радости презирати научаяй! Радуйся, к Горнему умы и сердца наша направляяй! Радуйся, Варлааме Великий и Преславный Чудотворче!
Кондак 3
Сила Вышняго измлада вложи в сердце Твое, Преподобне Отче наш Варлааме, к иноческому житию ревность, еюже руководим по смерти родителей Твоих оставил еси дом их, и во всем упование возложив на Господа, обители Пресвятыя Богородицы достигл еси, идеже и водворился еси, с работающими Богу во иноческом житии непрестанно вопия Ему Ангельску песнь: Аллилуиа.
Икос 3
Имея непреодолимое желание Иго Христово на Себе прияти и во след Христу поити, в послушание отцу Твоему духовному предался еси всею душою и всем сердцем. Сей же проразумевая в Тебе сосуд избранный Святому Духу, облече Тя во Ангельский Образ и нарече имя Ти Варлаам. Ты же вся добродетели, подобающий иноком, совершил еси, и в новоначалии Своем совершен быти инок и добр Подвижник показался еси. Сего ради из глубины сердец вопием Ти таковая: Радуйся, иноческаго жития скорби и тесноту возлюбивый! Радуйся, сожительство и собеседничество с преподобными избравый! Радуйся, верою, любовию и упованием Спасения исполненный! Радуйся, обетом девства чистоту сердца явивый! Радуйся, обетом нестяжания высоту Духа показавый! Радуйся, обетом послушания всесовершенное служение Свое Единому Богу утвердивый! Радуйся, житию и подвигом древних преподобных отец поревновавый! Радуйся, в труды и послушание отцу Твоему духовному предатися усердно восхотевый! Радуйся, искус долготерпения благоуспешно прошедый! Радуйся. всякое послушание со смирением и кротостию совершивый! Радуйся, благочиния монастырскаго верный Хранителю! Радуйся, равноангельнаго жития строгий Ревнителю! Радуйся, Варлааме, Великий и Преславный Чудотворче!
Кондак 4
Бурю мирскаго жития и волны страстей прешед, Богомудре Отче Варлааме, обрел еси тихое пристанище во Обители Пресвятыя Богородицы, идеже и вселився неленостно поработал еси Христу во мнозе долготерпении, со всяким воздержанием смиряя Свою душу: тело же Свое трудами и подвигами утомляя, яко всей братии зело удивлятися великому Твоему смирению и послушанию, и прославляти о Тебе Бога, вопиюще Ему: Аллилуиа!
Икос 4
Слышав похваляема Тя быти во Обители от человек, превозношения суетнаго убоялся еси, Отче Преподобне! и тепле молился еси ко Господу да сподобит Тя в пустынном безмолвии Ему служити. Темже, яко ищай Славы Единаго Бога. пришел еси на гору Хутынскую, свыше Тебе лучем Божественнаго Света указанную, да тамо в мире Единому Господу работаеши. Мы же, дивяшеся Пречудному сему указанию, радостно зовем Ти таковая: Радуйся, презревый славу человеческую, яко суетную! Радуйся, восприявый Святое Смирение Иисусово! Радуйся, Благодатию Божиею водимый, яко един от древних Патриархов! Радуйся, освятивый гору Хутынскую Твоим пришествием! Радуйся, Луч огнен видевый на ней! Радуйся, чрез сие приявый от Господа благое извещение о месте покоя Твоего! Радуйся, Зрителю Божественных видений! Радуйся, Горлице пустыннолюбивая, Хутынскую дебрь огласившая пением Славы Божия! Радуйся, Крине благоухающий в пустыни! Радуйся, молитв благовонное Кадило! Радуйся, псалмопения Органе изящный! Радуйся, Варлааме, Великий и Преславный Чудотворче!
Кондак 5
Боготечною Звездою прешед на гору Хутынскую, блистая иноческими подвиги Твоими, Преподобне Отче Варлааме! дивнаго видения сподобился еси, егда узрев Луч Божественнаго Света, указавший Тебе место подвигов Твоих, зело умилился еси в сердце Твоем, славя Бога и воспевая Ему: Аллилуиа!
Икос 5
Спасти хотяй душу Твою, Угодниче Божий, аще и всемерно бегал еси славы, яже от человек: верно обаче Слово Господа, яко не может град укрытися верху горы стоя, — тако бо и о Твоем пустынном подвизе уведеша Великаго Новаграда людие, и начаша благоговейно приходити к Тебе, прося у Тебе молитв, душеполезных наставлений и благословения. Ты же всех с любовию приемля, поучал еси от Божественнаго Писания еже творити Заповеди Господни и имети любовь нелицемерну. Мы же ублажающе Тя вопием Ти таковая: Радуйся, Граде, верху горы стояй и не могий укрытися! Радуйся, Светильниче, Божественным Пламенем возженный! Радуйся, Огневидный Столпе, наставляяй на путь Спасения! Радуйся, Лучезарный Светильниче, верныя просвещаяй! Радуйся, Цвете духовный, благодатию привлекаяй взоры душевныя к Тебе приходящих! Радуйся, Пчело трудолюбивая, соты добродетелей в насыщение алчущих с Собою носящая! Радуйся, грешныя на путь Спасения направляяй! Радуйся, скорбящия сладостию словес Твоих утешаяй! Радуйся, юныя наставляяй! Радуйся, старыя не словом точию, паче житием укрепляяй! Радуйся, притекающим к Тебе, теплый Молитвенниче и Боговещанный Учителю! Радуйся, и нас всех обремененных грехи многими, в любви друг ко другу Дивный Наставниче! Радуйся, Варлааме, Великий и Преславный Чудотворче!
Кондак 6
Проповедника терпения, мужества и кротости зрим Тя, Богомудре Отче Варлааме! Во всех озлоблениях, яже творяху Ти дуси злобы: сии бо иногда во образе зверей дивиих, иногда во образе змий ядовитых являхуся к Тебе и устрашаху, понуждая Тя отъити от места того. Ты же верою и крестнаго знамения силою вся козни их славно победил еси и змиев ядовитых от Обители Твоея навсегда далече отгнал еси. Сего ради мы, прославляюще о Тебе Господа, во умилении благодарственно вопием Ему: Аллилуиа!
Икос 6
Возсияв от Великаго Новаграда, Отче наш Варлааме! просветил еси чудным житием Твоим гору Хутынскую, на ней же и Обитель иноком во спасение Божиим изволением устроил еси, и церковь во Имя Преображения Господня создал еси, и священства Благодать восприяти чрез святителя Божия и Игуменом созданныя Тобою Обители от него нарещися не уклонился еси, аще и тужаше дух Твой, ужасаяся высоты сея. Мы же, прославляюще Тя, любовию вопием Ти: Радуйся, во удалении от мира суетнаго пустынную Обитель ради ищущих спасения добре основавый! Радуйся, водворившимся в ней Великий Учителю и Богомудрый Наставниче! Радуйся, благоговейный алтаря Господня Служителю! О верных моляйся! Радуйся, со многим дерзновением о нас недостойных ко Господу предстательствующий! Радуйся, Таин Божиих истинный Строителю! Радуйся, словеснаго стада Твоего Добрый Пастырю! Радуйся, Предводителю Богомудрый в пути Спасения! Радуйся, вождю доблий! Многих приведый ко спасению! Радуйся, святыя Воли Божия Исполнителю! Радуйся, отеческих преданий усердный Хранителю! Радуйся, иноков благочестивых Похвало и Украшение! Радуйся, и о нас грешных Судии Праведнаго Умоление! Радуйся, Варлааме, Великий и Преславный Чудотворче!
Кондак 7
Хотящу Ти угодити Единому Господу, Богоносне Отче Варлааме! весь вдался еси безмерным подвигом и глубине смирения: труды же Твоя, и молитвы и пощения кое слово изглаголати может — вемы токмо, яко веригами тяжкими и власяницею облеклся еси, претерпевая болезни — любве ради Божия. Сего ради Человеколюбец Господь, видя смирение Твое, возвеличи Тя Благодатию Чудотворений, Его же благодаряще, вопием Ему купно с Тобою: Аллилуиа!
Икос 7
Дивное и преславное чудо показа Тобою на земли всех чудес Творец и Владыка, егда пременишася естества уставы: среди бо лета мраз силен и снег глубок явистася в пределах Новаграда, еже Ты предрекл еси оному святителю; Святитель Божий и людие Новаграда смутишася тогда зело, бояхубося, яко глад велий настанет в стране их. Егда же услышаша от Тебе изволение Божие, явленное в видимом и благое промышление о людех Своих, радости исполнишася и возблагодариша Бога Дивнаго во Святых Своих. Мы же, дивящеся Силе Божией, обитающей в Тебе и поминающе скорое Твое заступление, со умилением покланяемся Тебе, яко велие дерзновение имущему пред Господем и благодарственно вопием: Радуйся, в мире премирным явивыйся! Радуйся, страну Новаградскую удививый чудесы! Радуйся, имже о Силе Божией естества уставы пременишася! Радуйся, имже людие Новаграда от глада избавишася! Радуйся, Делателю чудес преславных! Радуйся, Ходатаю и Подателю дарований многообразных! Радуйся, многия от тяжких напастей и скорбей избавивый! Радуйся, скорый Помощниче всех в бедах сущих! Радуйся, Новаграда Красото и Утверждение! Радуйся, горы Хутынския Славо и Похваление! Радуйся, Промышление о людех благое Приятелище! Радуйся, и нас грешных прибегающих под кров Твой, неусыпный Заступниче! Радуйся, Варлааме, Великий и Преславный Чудотворче!
Кондак 8
Неистощимый Источник великих чудес явился еси, Достославне Отче наш Варлааме! приял бо еси, еще в мире сем живя, дар от Бога не токмо недуги исцеляти, но и мертвыя воскрешати, — якоже воскресил еси молитвою онаго отрока: и будущая прорицати, якоже предрекл еси князю Новаградскому о рождении ему сына. По смерти же наипаче прослави Тя Бог многими чудотворении, да вси Чудотворящему Тобою Богу вопием: Аллилуиа!
Икос 8
Весь еси с верою к Тебе притекающим воистинну Помощник Великий, Угодниче Божий Варлааме! не точию прибегающим к цельбоносным мощем Твоим, но и далече отстоящим и призывающим всечестное Имя Твое. Темже во умилении зовем Ти, яко воистину достойному благохвалений: Радуйся, Утешение! скорбями житейскими утесненных! Радуйся, Веселие! в печалех сущих! Радуйся, злостраждущих от духов злобы Скорый Помощниче и Избавителю! Радуйся, яже никтоже с верою притекаяй, тощь отходит от Тебе! Радуйся, яко сущим в пучине скорбей добр обретаешися Кормчий! Радуйся, яко Милостивый при жизни, благотвориши всем требующим и по смерти! Радуйся, плавающих легкое по водам Прехождение! Радуйся, путешествующих Добрый Путеводителю! Радуйся, сильный вдовиц Покровителю! Радуйся, сирот милосердый и благопопечительный Хранителю! Радуйся, алчущих любвеобильный Питателю! Радуйся, всех беспомощных верный пред Господем Ходатаю! Радуйся, Варлааме, Великий и Преславный Чудотворче!
Кондак 9
Всякия скорби и труды добльственно претерпел еси, Отче наш Варлааме, шествуя по пути Спасения до маститыя старости. Скончавая же течение временныя жизни сея, всех поучал еси исполнением Воли Божией благоугождати Господеви. Мы же грешнии, ищуще с верою Твоего заступления и припадающе к Тебе яко Отцу благосердому, смиренно молим Тя — буди нам Покров и Защищение в день кончины нашея, да не осужденно предстанем Престолу Судии всех, и вопием Ему с Тобою и со всеми Небесными Силами Ангельскую песнь: Аллилуиа!
Икос 9
Ветийствующий язык недоумеет достойно воспети Твоя подвиги и труды, Благий Рабе Божий, яже понесл еси любве ради и спасения душ присных Твоих: явился бо еси Проповедник воздержания и терпения иноком пустыннолюбивым и всем Учитель Мудрый, наставляяй на путь спасения. Мы же, чудящеся высоте и силе Твоея добродетели, зане видим плоды ея в Твоих учениках и сподвижниках Антоние, Ксенофонте, Косьме и Константине, уже прославленных вместе с Тобою во Царствии Отца Небеснаго, любовию прославляем Тя сице: Радуйся, Трудолюбче, течение жизни Твоея в великих подвигах совершивый! Радуйся, терпению Христову верно Подражавый! Радуйся, светом добродетелей Твоих Бога прославивый! Радуйся, Семя Доброе, на земли блазе посеянное и сторичный Плод принесшее! Радуйся, Светило благочестия Немерцающее! Радуйся, Звездо, ко спасению путь верным показующая! Радуйся, не словом точию, но паче житием поучаяй! Радуйся, иноком путь истинный ко спасению показавый! Радуйся, постничества и терпения Образ предивный! Радуйся, воздержания Учителю! Радуйся, заповедей Христовых верный Исполнителю! Радуйся, и всех нас в любви к присным дивный Наставниче! Радуйся, Варлааме, Великий и Преславный Чудотворче!
Кондак 10
Спасти хотяй души ученик Твоих, Преподобне Отче Варлааме! и проразумевый, еже к Богу Твое отшествие, призвал еси всю братию Твою, и яко Отец чадолюбивый наставляя их, предрекл еси о быти имеющем по блаженней кончине Твоей прославлении Обители Твоея, аще любовь соблюдут друг ко другу. Ныне же, по предречению Твоему исполняемая зряще, в радости купно с Тобою вопием Господу и Богу благодарственную песнь: Аллилуиа!
Икос 10
Царя Небеснаго возлюбив всем сердцем Твоим и всею душею Твоею и всею мыслию Твоею, до конца жизни Твоея в терпении и подвизе неослабно пребыл еси, и егда достигнув в меру возраста и в мужа совершенна, познал приближение времени, нужнаго человеку изменения, во еже тленному наследовати обетованное безсмертие, тогда завещал еси учеником Твоим вся потребная ко спасению, наставника же в Себе место Антония сподвижника Твоего оставил еси, емуже и Обитель Святую вручил еси и братию: Таже благословив всех, предал еси Святую душу Твою в руце Божии. Мы же, поминающе сия, из глубины сердец вопием Ти таковая: Радуйся, искреннюю любовь к Богу в душе и сердце непрестанно имевый! Радуйся, тою же любовию к духовным чадам Твоим, при отшествии исполненный! Радуйся, страх Божий в сердце выну сохранивый! Радуйся, Единому Господу до конца послуживый! Радуйся, благочестно течение временный жизни скончавый! Радуйся, кончину Свою предуведевый! Радуйся, яко с твердым надеянием Благ Вечных преставился еси к Богу! Радуйся, яко Царь царствующих прият Тя в Небесное Царствие! Радуйся, яко святостию жития Милость Божию обрел еси! Радуйся, Рабе Благий и Верный вшедый в радость Господа Твоего! Радуйся, яко от Обители земныя в Обитель Небесную преселился еси! Радуйся, яко с Небесных высот на мольбы наша милостивно призираеши! Радуйся, Варлааме, Великий и Преславный Чудотворче!
Кондак 11
Пение погребальное слезами растворяшеся у гроба Твоего, Досточудне Отче Варлааме! множества же ради свещей и благовония кадильнаго, светлым торжеством являшеся погребение Твое, и мнози тогда недужнии получиша исцеление прикосновением ко Святым мощем Твоим, радующеся и благодарственно взывающе к Чудотворящему Тобою Богу: Аллилуиа!
Икос 11
Светозарное Светило, на Хутынской горе воссиявшее, и по честнем успении Твоем зрим Тя, Богомудре Отче Варлааме! зане и ныне светиши нам знамении и чудесы, от Святых мощей Твоих истекающими, яже изволением Божиим земля яви Святителю Евфимию и бывшим во храме с ним Игумену Тарасию, иподиакону Иоанну, яко многоценное и Благодати исполненное Сокровище. Темже и мы, благодарственная Богу принося о Тебе пения, взываем к Тебе сице: Радуйся, нетлением мощей Твоих славно от Бога возвеличенный! Радуйся, от мощей Твоих исцеления недугов Благодатию Божией источаяй! Радуйся, Чаше, изливающая токи Милосердия Божия! Радуйся, чудес Пучино, свыше излиянная! Радуйся, прежде смерти явивый дивная! Радуйся, и по успении совершаяй чудная! Радуйся, яко и по смерти жив пребываеши, являя в Себе силы Божественныя! Радуйся, яко молитвенно Тя призывающия, скоро посещаеши! Радуйся, немощных Целителю! Радуйся, скорбных Утешителю! Радуйся, яко и по преставлении Твоем присно с нами пребываеши! Радуйся, яко и живя в селениих Райских нас не оставлявши! Радуйся, Варлааме, Великий и Преславный Чудотворче!
Кондак 12
Хотя сокровенную тайну явити, показал еси дивная Боголюбивому мужу Тарасию о погибели и потоплении Великаго Новаграда: обаче Сам же Ты и великий Покров граду был еси и гнев Божий молитвами Твоими умягчил еси, и град Твой от казни избавил еси. Тогда вси людие видевше Тя ко Господу Пречуднаго Ходатая, вопияху к Богу: Аллилуиа!
Икос 12
Дивен показался еси учеником Твоим, егда единаго от осужденных, никому же — Тя молящу, от казни смертныя свободил еси, другаго же и многим Тя о нем просящим от смерти избавити не восхотел еси. Мы же не дерзаем испытывати сокровенная Судеб Божиих Тайны, но со страхом к Тебе взываем: Радуйся, Таинниче Великий! Божия Благодати! Радуйся, Защитниче! от бед и смерти неповинныя! Радуйся, священный Уме! постигаяй Божественныя Тайны! Радуйся, разуме просвещенный светом Горния Славы! Радуйся, Душе освященный Благодатию Божиею! Радуйся, сердцем очищенным зряй Непостижимыя Божия Судьбы! Радуйся, внутренняя сердца испытуяй! Радуйся, прозреваяй сокровенныя мысли! Радуйся, Светлый Уме озаренный Невечерним Светом! Радуйся, чистый душею, просветленный Солнцем Правды! Радуйся, Варлааме, Великий и Преславный Чудотворче!
Кондак 13
Великий и Пречудный Отче наш Варлааме! к Тебе припадая со умилением молим: приими сие малое хвалебное пение наше и Богоприятным Твоим Ходатайством испроси нам от Христа Милостиваго Бога нашего прощение прегрешений наших, дарование нам грешным христианския кончины живота нашего и Царствия Небеснаго наследие, да сподобимся с Тобою и со всеми Святыми во Веки воспевати Богу и Спасителю нашему: Аллилуиа!
Варлаам Хутынский – значимая фигура в православной религии. Монах вел благочестивый образ жизни, за что Господь наделил его способностью творить чудеса и предвидеть будущее еще при жизни. Но и после кончины святой помогает всем верующим.